Skip to content
Hays - Recruiting experts worldwide
  1. Konto:
    Konto:

KOMUNIKACJA BEZPOŚREDNIA WCIĄŻ NIEZBĘDNA DLA SUKCESU W BIZNESIE

Nowoczesne technologie zmieniły realia wykonywania pracy poprzez umożliwienie jednoczesnej współpracy osób rozsianych po całym świecie. Dzięki temu, życie zawodowe zyskało globalny wymiar, a świat wydaje się być trochę mniejszy. Jednak zdaniem Michała Młynarczyka, Managing Directora Hays Poland / CEE, porzucanie komunikacji bezpośredniej na rzecz nowych rozwiązań technologicznych jest błędem.

Zdaniem Michała Młynarczyka, spotkania „twarzą w twarz” są niezmiernie ważne w życiu zawodowym. – Bezpośrednie relacje są czynnikiem budującym fundamenty każdego biznesu. Dlatego też uważam je za najlepszy sposób na zacieśnianie więzi między współpracownikami, co usprawnia i przyspiesza wykonywanie obowiązków zawodowych – twierdzi Michał Młynarczyk.

Ułatwianie komunikacji bezpośredniej w firmie może przybierać wiele form. Dostępne rozwiązania to m. in. organizacja wizyt pracowników lub procedura tymczasowego oddelegowania personelu do pracy w innych działach lub biurach firmy, znajdujących się zarówno w kraju, jak i za granicą. Zdaniem Michała Młynarczyka, wspieranie takich inicjatyw przynosi organizacji wiele korzyści. Poniżej kilka z nich:

  •  BUDOWA DOBRYCH RELACJI MIĘDZY PRACOWNIKAMI
    Nierzadko, współpracownicy mieszkający w innych częściach świata nigdy nie mają okazji poznać się osobiście. W takich przypadkach, spotkanie „twarzą w twarz” byłoby niepowtarzalną szansą na poprawienie ich wzajemnych relacji.

     
  • PROMOWANIE SZERSZEJ PERSPEKTYWY PATRZENIA NA BIZNES
    Pracownicy, którzy znają z pierwszej ręki inne aspekty pracy organizacji, lepiej rozumieją jak działania poszczególnych działów wzajemnie się uzupełniają i jak istotne są do osiągnięcia wspólnego sukcesu. Szersza perspektywa patrzenia na biznes owocuje lepszą współpracą pomiędzy działami firmy.

     
  • NARZĘDZIE UŁATWIAJĄCE PLANOWANIE AWANSÓW
    Tymczasowe oddelegowanie pracowników do innych działów lub biur firmy jest dla nich szansą na rozwój zawodowy, ponieważ zmusza ich do działania w nieznanym środowisku. Takie rozwiązanie pozwala pracodawcom na dostrzeżenie największych talentów w firmie i zaplanowanie dla nich dalszej ścieżki kariery w strukturze organizacji.

     
  • WSPIERANIE INNOWACYJNOŚCI
    Relacje bezpośrednie wspierają innowacyjność. Wspólne rozwiązywanie problemów zmusza personel do wypracowania nowych metod pracy oraz pozyskiwania nowych umiejętności. 

     
  • MNIEJSZA ROTACJA PRACOWNIKÓW
    Zdobywanie doświadczenia w innych działach lub tymczasowa praca w firmie jednego z klientów są sposobami na dostarczenie personelowi różnorodnych doświadczeń. Brak nudy i urozmaicenie obowiązków zawodowych zwiększają prawdopodobieństwo zatrzymania pracowników w firmie.

     
  • WIĘKSZE ZAUFANIE
    Zachęcanie pracowników do większej mobilności jest oznaką zaufania do ich umiejętności zarządzania własnym czasem oraz dowodem na to, że pracodawca dostrzega potencjał swojego personelu.


Poza zdecydowanymi korzyściami, wspieranie większej mobilności pracowników przynosi również wyzwania. – Niektóre z nich są oczywiste, inne nie – tak jak związane z takimi inicjatywami koszty – mówi Michał Młynarczyk i dodaje – Pracodawcom zdarza się wątpić w rentowność przedsięwzięcia, kiedy na wyciągnięcie ręki mają nowoczesne technologie, oszczędzające czas i pieniądze. Jednak upewniając się, że wizyty pracownicze mają jasno określony plan i cel, organizatorzy mają pewność, że zasoby na nie poświęcone nie pójdą na marne.

Każdy pracownik jest inny i dlatego powinien być oceniany indywidualnie. Czasami zachęcanie do bezpośrednich relacji jest proste, ponieważ polega na przekonaniu personelu, że zamiast pisać dziesiątki emaili, warto czasem przejść się do innego działu i załatwić sprawę osobiście. Zdaniem Michała Młynarczyka – Liderzy nie mogą ignorować konieczności odbywania bezpośrednich rozmów w rzeczywistym czasie, w prawdziwych biurach, ponieważ są one niezbędne dla sukcesu pracowników i całej firmy.

|