Ta strona wykorzystuje cookies. Jeżeli zdecydują się Państwo kontynuować jest to równoważne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie cookies. W każdej chwili można zmienić ustawienia cookies klikając w ten link.

Zdobywanie informacji na temat branży i pracodawcy

Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, a następnie sukces podczas wywiad zależy od wielu czynników, takich jak wcześniejsze doświadczenie, charakter, umiejętności i zdolności. Jednakże jednym z najbardziej powszechnych błędów, jakie kandydaci popełniają to przeprowadzenie niewystarczających poszukiwań na temat potencjalnych pracodawców i firmy, do której aplikują.  

Dlaczego research jest taki ważny?

Zanim wybierzesz się na rozmowę kwalifikacyjną, a nawet zanim jeszcze zaczniesz wysyłać swoje CV do potencjalnych pracodawców zacznij zbierać informacje o branży i interesujących Cię firmach. Przygotowanie jest zasadniczym składnikiem sukcesu! Wiedza o mocnych i słabych stronach pracodawcy pomoże Ci ustalić czy jest to firma dla Ciebie oraz jaką rolę możesz w niej pełnić. Zdobyte informacje pozwolą Ci także podczas rozmowy kwalifikacyjnej zadać przemyślane pytania, zainteresować sobą pracodawców oraz przekonać ich, że naprawdę interesujesz się pracą dla firmy, do której aplikujesz.
 

Poszukiwanie pracy

Informacje na temat pracodawców zdobywane podczas poszukiwania pracy, umożliwią Ci sformułowanie opinii o firmie, dla której chciałbyś pracować. Pomogą Ci także wyselekcjonować i wyeliminować różne organizacje lub branże, które nie pasują do planu Twojej kariery. Używając dostępnych źródeł, możesz zyskać lepsze rozumienie tego, jakie potencjalne możliwości kariery istnieją w odniesieniu do danego pracodawcy. Na przykład: ważna i stanowiąca podstawę informacja na temat pracodawcy zawiera rodzaj czynności, jakimi zajmuje się firma, wyodrębni strukturę organizacyjną i własnościową oraz kwestię stabilności finansowej firmy.

Podstawowe dane takie jak rok założenia, wielkość firmy (liczba oddziałów, liczba zatrudnionych), właściciele czy ostatnie inwestycje z łatwością znajdziesz w internecie. Aby ocenić czy firma jest stabilna i oferuje szanse na rozwój, znajdź także informacje o jej pozycji na rynku, rotacji pracowników czy ogólne opinie w sieci. Ale uważaj! Czasem fora internetowe są przesiąknięte negatywnymi opiniami o firmie, a w rzeczywistości bardzo mijają się z prawdą.
 
Pod pretekstem zostawienia swojego CV,  wybierz się do siedziby firmy- zobacz jak wygląda (nowoczesny budynek czy prywatne mieszkanie w kamienicy), jacy ludzie tam pracują, jaka jest atmosfera. Jeśli starasz się o pracę w sklepie czy restauracji odwiedź go wcześniej, obserwuj klientów, obsługę.

Zastanów się także co możesz zaoferować firmie. Jakie kwalifikacje będą mogli wykorzystać?  Jeśli firma planuje wejść na inne rynki na przykład w krajach Europy Środkowo- Wschodniej, a Ty masz już doświadczenie w tym obszarze nie zapomnij o tym wspomnieć, opowiedz o sukcesach. Na pewno zostaniesz zauważony i zapamiętany.
 

Ustrukturalizowana droga podejścia do poszukiwań polega na:

  • Wyselekcjonowaniu gałęzi rynku lub obszaru/działów, które trafiają w Twoje potrzeby i zainteresowania
  • Zlokalizowaniu potencjalnych pracodawców
  • Wyszukaniu informacji na temat pracodawców i zdefiniowaniu osób mogących podjąć decyzję o zatrudnieniu osoby o twoim profilu (do tego celu najlepiej służą portale społecznościowe)
     

 

|

Dołącz do nas!

Facebook Icon.png

Linkedin Icon.png

youtube.jpg