RSS

Wpisy oznaczone tagiem dla pracodawcy .

Zdecydowana większość firm mówi o trudnościach w realizacji strategii zatrudnienia. Wysokie oczekiwania kandydatów dotyczą jednak nie tylko poziomu wynagrodzenia, ale czegoś więcej. Dla firm to dobry znak, ponieważ nawet przy mniejszym budżecie mogą zaoferować to „coś” i zatrzymać pracowników w swoich strukturach. Co mogą zrobić pracodawcy, aby zatrzymać u siebie utalentowanych pracowników?

00

Kiedy podczas rozmów rekrutacyjnych zadajemy kandydatom pytania o czynniki motywujące ich w pracy, jedną z najczęściej pojawiających się odpowiedzi jest komfort w realizacji powierzonych zadań i dobra atmosfera. Jednocześnie nie najlepsze relacje ze współpracownikami bardzo często stanowią powód rozważania zmiany miejsca zatrudnienia. Jak zatem tworzyć komfortową atmosferę, sprzyjającą współpracy?

00

Niezależnie od branży i specjalizacji pracodawcy podkreślają rosnące zapotrzebowanie na kompetencje miękkie kandydatów. Ich wartość i ich znaczenie są tym większe, że w dobie dynamicznych zmian dotykających rynek pracy, pozwalają profesjonalistom skutecznie działać i odnaleźć się w zmieniających się realiach. Jakie kompetencje miękkie będą niezbędne w przyszłości?

00

Pracodawcy coraz częściej zastanawiają się nad możliwym przebiegiem standardowych procesów HR. Wśród obaw pojawia się niepewność również względem zdalnego wdrożenia nowych pracowników. Tymczasem jest to skuteczne rozwiązanie, które sprawdzi się zarówno w obliczu nieprzewidywalnych zmian, jak i w przypadku zatrudnienia pracowników, którzy swoją pracę będą wykonywać przez cały czas wirtualnie.

00

Obok ambitnych planów rozwoju firm, rosną ich wyzwania w rekrutacji. Coraz większy odsetek organizacji mierzy się z trudnościami w pozyskiwaniu pracowników. Główną przyczyną jest niedobór kandydatów - dopasowanych zarówno pod względem osobowościowym, jak i wobec określonych wymagań. W jaki sposób pracodawcy mogą kształtować wrażenia kandydatów, aby zwiększyć szansę na sukces w rekrutacji.

00

Istnieje wiele form budowania marki pracodawcy na rynku, poprzez które pracodawca może wdrażać swoją strategię komunikacji z kandydatami. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie kandydatów i zaprezentowanie się jako wartościowy pracodawca, jest dobrze przeprowadzony proces rekrutacji.

00

Pracodawcy bardzo często zastanawiają się nad uniwersalnym rozwiązaniem, które pozwoli odpowiedzieć na potrzeby kandydatów, a jednocześnie zabezpieczy potrzeby organizacji. Mimo że zasady skutecznej rekrutacji są powszechnie znane, to firmom i tak zdarzają się błędy. Jak ich unikać?

00

Korzystanie ze wsparcia pracowników zewnętrznych stało się elementem strategii biznesowej wielu organizacji. Warto przy tym pamiętać, że nie ma jednego rodzaju przepisów określających zasady współpracy firmy z zewnętrznymi ekspertami. Z czym zatem wiążą się poszczególne formy współpracy?

00

Niemal każdego dnia słyszymy o problemach związanych ze znalezieniem zaangażowanych pracowników. Pracodawcy zmagają się również z podwyższoną rotacją. Podejmują próby uatrakcyjnienia swojej oferty, lecz powinny również poszerzać zakres poszukiwań pracowników o dojrzałych kandydatów.

00

Dobra współpraca w rosnącym stopniu warunkuje efektywność organizacji oraz osiąganie założonych celów. Na znaczeniu zyskuje współpraca w ramach jednego działu, ale również interdyscyplinarnych zespołów projektowych. Dlaczego warto rozwijać u pracowników umiejętność pracy w grupie?

00

Większość ekspertów HR po zakończonej rekrutacji zadaje sobie pytanie jak długo nowozatrudniony pracownik zostanie w firmie. Obserwacje rynku pracy pokazują, że cykl życia pracownika w organizacji jest coraz krótszy i bardziej dynamiczny. Czy onboarding może wpłynąć na jego lojalność?

00

Firmy mierzą się z wyzwaniami rekrutacyjnymi i podwyższoną rotacją. Rozwiązania tego problemu wielu pracodawców upatruje w programach talentowych, pozwalających pracownikom pozyskać nowe kompetencje. Jedną z nich jest umiejętność budowania relacji. Jak wspierać pracowników w tym zakresie?

00

Według badań Hays, 40% pracowników uważa, że obecny pracodawca nie zapewnia im możliwości rozwoju. Jednocześnie dla ponad połowy zatrudnionych taki stan jest argumentem za zmianą pracodawcy. Dla firm to informacja, iż należy inwestować w rozwój pracowników z potencjałem.

00

Ogłoszenie o pracę to pierwszy element zakomunikowania potrzeby rekrutacyjnej rynkowi pracy i potencjalnym kandydatom. Od niego zależy szybkość i sprawność prowadzonych działań, a nawet powodzenie procesu. Ogromne znaczenie ma to, w jaki sposób firma przedstawi swoje oczekiwania.

00

W sytuacji, gdy trudy i koszty rekrutacji zachęcają firmy do poszukiwania pracowników, którzy zwiążą się z nią na długie lata, niezbędnym staje się skonstruowanie przejrzystego i zrozumiałego EVP – unikalnej propozycji firmy skierowanej do pracowników i kandydatów. Dlaczego warto?

00

Luka kompetencyjna to zjawisko, z którym zmaga się coraz więcej pracodawców. Dla wielu organizacji rozwiązaniem jest praca tymczasowa – zatrudnienie kandydatów o pożądanych umiejętnościach na określony czas, aby zareagować na pojawiające się zapotrzebowanie, bez długofalowych zobowiązań.

00

Wszelkie narzędzia motywacyjne powstają w odpowiedzi na potrzeby pracowników, a ich wybór uzależniony jest od specyfiki firmy. Wspólnym mianownikiem jest jednak chęć zapewnienia rozwoju, bezpieczeństwa oraz satysfakcji. Co ciekawe, motywująca może być również ocena i proces ewaluacji.

00

Pracodawcy często pracują z firmami rekrutacyjnymi, gdy samodzielne znalezienie pracownika jest trudne albo jeśli rekrutacja musi być poufna. Jakość współpracy z agencją ma znaczenie dla sukcesu całego przedsięwzięcia, warto więc zadbać o partnerską relację. O czym należy pamiętać?

00

Zdecydowana większość pracowników otrzymuje świadczenia pozapłacowe. Jednak najbardziej pożądane benefity często nie są tymi, które oferują pracodawcy. W jakim stopniu benefity spełniają funkcję dodatkowych korzyści, a w jakim stały się standardowym elementem pakietu wynagrodzenia?

00

Pracowników tymczasowych można zatrudniać np. w odpowiedzi na sezonowe zwiększenie nakładu pracy czy realizację jednorazowych projektów. Po podjęciu decyzji o zatrudnieniu pojawia się wyzwanie znalezienia odpowiedniego kandydata. Jak przyciągnąć pracownika tymczasowego?

00

Szukasz nowej pracy? Wyszukaj idealną ofertę lub skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów.

Jeśli chcą Państwo zlecić Hays rekrutację bądź realizację usług HR, prosimy o wypełnienie formularza. Po jego przesłaniu skontaktujemy się z Państwem w celu omówienia możliwości naszej współpracy.  

Hays ma biura w całej Polsce. Skontaktuj się z nami, aby omówić swoje potrzeby w zakresie zatrudnienia.