Blogi

Wpisy oznaczone tagiem dla pracodawcy times .

Skuteczna rekrutacja i pozyskanie wykwalifikowanego pracownika to obecnie jedno z wyzwań, z którymi mierzą się pracodawcy. Potencjalne problemy nie wynikają wyłącznie ze złej strategii rekrutacyjnej, lecz również z kontroferty, czyli propozycji od dotychczasowego pracodawcy, złożonej pracownikowi na wieść o jego odejściu. Jak można zmniejszyć ryzyko, że kandydat przyjmie kontrofertę?

Zdalne rozmowy rekrutacyjne wpisują się w codzienność firm na całym świecie. I choć przygotowanie do takiego spotkania jest bardzo podobne do przyjęcia kandydata w progach firmy, to pod uwagę warto wziąć też kilka dodatkowych elementów. Na co zwrócić szczególną uwagę, aby rozmowa rekrutacyjna online przebiegła pomyślnie?

Zmiana sytuacji ekonomicznej, restrukturyzacja, spadek rentowości firmy – zdarza się, że z tych i innych powodów pracodawcy stają przed wyzwaniem rozstania z częścią pracowników. Są to okoliczności stresujące dla obu stron, zwłaszcza gdy znalezienie nowej pracy może zająć więcej czasu. Coraz więcej firm stawia na outplacement, czyli wsparcie zwalnianych pracowników w trudnym momencie kariery.

Stres jest nieodłącznym elementem rozmów rekrutacyjnych, odczuwanym przez wszystkich kandydatów. Dla rekruterów i pracodawców to podwójne wyzwanie – z jednej strony sami nie wiedzą jak wymagające będzie dla nich spotkanie, natomiast z drugiej czują, że ich rolą jest m.in. obniżenie stresu kandydata i doprowadzenie do sytuacji, w której rozmowa jest komfortowa, a atmosfera sprzyja zadawaniu pytań.

Wieloletni pracownik to dla firmy zarówno cenny skarb, jak i ogromne wyzwanie. Z jednej strony jest to osoba, która udowodniła swój profesjonalizm i skuteczność, doskonale zna organizację, posiada silne relacje ze współpracownikami. Z drugiej jednak – pracownik, którego trudniej motywować i odpowiadać na jego często wysokie i sprecyzowane oczekiwania. Jak budować zaangażowanie wśród takich osób?

Mówiąc o różnorodności w miejscu pracy, zwykle na myśl przychodzą takie aspekty, jak wiek czy płeć pracowników. Rzadziej natomiast bierzemy pod uwagę indywidualne potrzeby, związane np. z osobowością. Mimo że w firmach coraz częściej poruszany jest wątek różnorodności, to zespoły nadal budowane są wokół wartości organizacji. Jak zatem pogodzić różnorodność ze wspólnymi wartościami?

Zdecydowana większość firm mówi o trudnościach w realizacji strategii zatrudnienia. Wysokie oczekiwania kandydatów dotyczą jednak nie tylko poziomu wynagrodzenia, ale czegoś więcej. Dla firm to dobry znak, ponieważ nawet przy mniejszym budżecie mogą zaoferować to „coś” i zatrzymać pracowników w swoich strukturach. Co mogą zrobić pracodawcy, aby zatrzymać u siebie utalentowanych pracowników?

Kiedy podczas rozmów rekrutacyjnych zadajemy kandydatom pytania o czynniki motywujące ich w pracy, jedną z najczęściej pojawiających się odpowiedzi jest komfort w realizacji powierzonych zadań i dobra atmosfera. Jednocześnie nie najlepsze relacje ze współpracownikami bardzo często stanowią powód rozważania zmiany miejsca zatrudnienia. Jak zatem tworzyć komfortową atmosferę, sprzyjającą współpracy?

Niezależnie od branży i specjalizacji pracodawcy podkreślają rosnące zapotrzebowanie na kompetencje miękkie kandydatów. Ich wartość i ich znaczenie są tym większe, że w dobie dynamicznych zmian dotykających rynek pracy, pozwalają profesjonalistom skutecznie działać i odnaleźć się w zmieniających się realiach. Jakie kompetencje miękkie będą niezbędne w przyszłości?

Pracodawcy coraz częściej zastanawiają się nad możliwym przebiegiem standardowych procesów HR. Wśród obaw pojawia się niepewność również względem zdalnego wdrożenia nowych pracowników. Tymczasem jest to skuteczne rozwiązanie, które sprawdzi się zarówno w obliczu nieprzewidywalnych zmian, jak i w przypadku zatrudnienia pracowników, którzy swoją pracę będą wykonywać przez cały czas wirtualnie.

Obok ambitnych planów rozwoju firm, rosną ich wyzwania w rekrutacji. Coraz większy odsetek organizacji mierzy się z trudnościami w pozyskiwaniu pracowników. Główną przyczyną jest niedobór kandydatów - dopasowanych zarówno pod względem osobowościowym, jak i wobec określonych wymagań. W jaki sposób pracodawcy mogą kształtować wrażenia kandydatów, aby zwiększyć szansę na sukces w rekrutacji.

Na wybór nowego pracodawcy składa się wiele elementów – wynagrodzenie, zakres zadań, możliwości rozwoju, lokalizacja, ale też kultura organizacyjna i dostępne benefity. Wśród tych ostatnich coraz popularniejsze stają się świadczenia, które oznaczają dla pracownika dodatkowy czas wolny i ułatwiają zachować równowagę między pracą a życiem zawodowym. Czy czas jest zatem wartościowym benefitem?

Dla wielu firm diagnoza kompetencji menedżerskich i wybór odpowiedniego kandydata to ogromne wyzwanie. Potrzebne są standardowe umiejętności, ale również cechy uzależnione od potrzeb danej firmy. Idealnym narzędziem wspierającym rekrutację może okazać się Assessment Centre (AC).

Istnieje wiele form budowania marki pracodawcy na rynku, poprzez które pracodawca może wdrażać swoją strategię komunikacji z kandydatami. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie kandydatów i zaprezentowanie się jako wartościowy pracodawca, jest dobrze przeprowadzony proces rekrutacji.

Pracodawcy bardzo często zastanawiają się nad uniwersalnym rozwiązaniem, które pozwoli odpowiedzieć na potrzeby kandydatów, a jednocześnie zabezpieczy potrzeby organizacji. Mimo że zasady skutecznej rekrutacji są powszechnie znane, to firmom i tak zdarzają się błędy. Jak ich unikać?

Rynek pracownika jest zjawiskiem, które spędza sen z powiek wielu pracodawcom. Coraz częściej słyszymy jednak opinię, że to tak naprawdę rynek nieudolnego pracodawcy, który nie potrafi docenić swojej kadry. Jak zatem rekrutować i budować lojalność pracowników w branży budowlanej?

Korzystanie ze wsparcia pracowników zewnętrznych stało się elementem strategii biznesowej wielu organizacji. Warto przy tym pamiętać, że nie ma jednego rodzaju przepisów określających zasady współpracy firmy z zewnętrznymi ekspertami. Z czym zatem wiążą się poszczególne formy współpracy?

Brak możliwości rozwoju stanowi powód zmiany pracy dla wielu pracowników. Jak to wygląda z perspektywy pracodawców? Jedni dostrzegają swoje ograniczenia, drudzy nie zgadzają się z taką opinią. Jak zatem stworzyć warunki do rozwoju, które wpiszą się w oczekiwania pracowników?

Niemal każdego dnia słyszymy o problemach związanych ze znalezieniem zaangażowanych pracowników. Pracodawcy zmagają się również z podwyższoną rotacją. Podejmują próby uatrakcyjnienia swojej oferty, lecz powinny również poszerzać zakres poszukiwań pracowników o dojrzałych kandydatów.

Feedback to informacja zwrotna udzielona kandydatowi, który uczestniczył w rekrutacji. Powinien pojawić się zawsze, lecz zdarza się, że nie otrzymują go nawet kandydaci uczestniczący w zaawansowanym etapie rekrutacji. Czy feedback jest postrzegany jako mało istotny element procesu?

— Pozycji na stronie
Wyświetlanie 1 - 20 z 48 rezultatów.

Job search

Szukaj pracy

Szukasz nowej pracy? Wyszukaj idealną ofertę lub skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów.

Register a job

Zleć rekrutację

Jeśli chcą Państwo zlecić Hays rekrutację bądź realizację usług HR, prosimy o wypełnienie formularza. Po jego przesłaniu skontaktujemy się z Państwem w celu omówienia możliwości naszej współpracy.  

Contact us

Nasze biura

Hays ma biura w całej Polsce. Skontaktuj się z nami, aby omówić swoje potrzeby w zakresie zatrudnienia.