Blogi

RSS

Wpisy oznaczone tagiem dla kandydata .

Z uwagi na dużą konkurencję, wśród producentów wzrasta zapotrzebowanie na optymalne zarządzanie kategoriami sprzedaży. W rezultacie rośnie znaczenie roli kupca, który tworzy produkt i wprowadza go do sprzedaży. Jakich kompetencji oczekują pracodawcy od specjalistów w dziedzinie zakupów?

00

Koncepcja work-life balance zyskuje na popularności. Znalezienie równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym jest niezwykle istotne dla rosnącej rzeszy profesjonalistów. Wiele osób, obok pracy zawodowej, ogromną część czasu wolnego poświęca czasochłonnym pasjom. Jak to pogodzić?

00

Rola pracowników działów finansowych jest nie do przecenienia. Wywierają istotny wpływ na działalność spółek i wspierają firmy w kluczowych inicjatywach. Aby wypełniać swoją rolę z sukcesem, oprócz kompetencji twardych powinni posiadać rozwinięte kompetencje miękkie. Jakie?

00

Świat IT kusi zarobkami i możliwością ciągłego rozwoju. W 2020 r. w Europie będzie brakowało ok. miliona specjalistów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób myśli o rozpoczęciu kariery w branży IT. Jak zatem zacząć stawiać pierwsze kroki w świecie nowych technologii?

00

Facebook w największym stopniu wykorzystywany jest w celach prywatnych, lecz coraz więcej osób traktuje go również jako platformę do celów zawodowych. Okazuje się, że można zostać zauważonym jako ekspert i nawiązać relację z rekruterem nie tylko na LinkedIn, ale również na Facebooku.

00

Mimo że zysk jest oczywistym celem każdego biznesu, to organizacja odpowiada nie tylko za finanse, ale również za swoich pracowników, od których zależy jej dobra kondycja. Pracodawcy często nie zauważają, że podstawą sukcesu są nie tyle sprawni menedżerowie, co prawdziwi liderzy.

00

Mikrozarządzanie jest stylem prowadzenia firmy lub zespołu, który zakłada sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad wszystkimi zadaniami powierzanymi pracownikom. Jednak w większości przypadków nadmierna kontrola nad pracownikami nie jest skutecznym stylem przywództwa.

00

Przekazanie rekruterowi kompletu istotnych informacji na temat swojej kariery i oczekiwań jest wyznacznikiem odpowiedzialności kandydata. Czasem kandydaci pomijają niektóre fakty, szczególnie gdy bardzo zależy im na ofercie. Zazwyczaj nie wychodzi im to na dobre.

00

Stres występuje na różnych płaszczyznach naszego życia, jednak rzadko zastanawiamy się czym właściwie jest i jakie reakcje wywołuje w naszym organizmie. Tymczasem odpowiednia dawka stresu może przynieść pozytywne skutki – motywację i pozytywną mobilizację do działania.

00

Zalety pracy tymczasowej są znane większości firm. Taka forma zatrudnienia coraz częściej cieszy się również zainteresowaniem samych pracowników, którzy przestają patrzeć na pracę tymczasową jako mniej atrakcyjną alternatywę zatrudnienia stałego. Jakie korzyści taka forma współpracy może przynieść pracownikowi tymczasowemu?

00

Kryzys zaufania jest niebezpieczny w biznesie, ponieważ źle wpływa na komunikację i współpracę między ludźmi. W konsekwencji rosną koszty i spada zaangażowanie. Tymczasem zaufanie często nie dotyczy samego człowieka, ale poszczególnych jego zachowań lub sposobu podejmowania decyzji.

00

Eksperci stają się coraz bardziej mobilni – chętniej przeprowadzają się, również za granicę. Rosnąca liczba pracowników deklaruje chęć zdobycia doświadczenia zawodowego w innym kraju. Dlaczego warto mieć w swoim CV doświadczenie międzynarodowe? Sprawdź, co możesz zyskać.

00

Asertywność jest rozumiana jako sztuka mówienia „nie”. To jednak duże uproszczenie. Asertywność jest umiejętnością otwartego wyrażania własnego zdania i odczuć. Warunkiem jej odpowiedniego zastosowania jest otwartość na zrozumienie potrzeb innych. Jak to działa w miejscu pracy?

00

Przejrzyste i zwięzłe dokumenty aplikacyjne są najlepiej ocenianie przez rekruterów. Chęć pozytywnego wyróżnienia się na tle innych powinna być priorytetem na etapie rozsyłania życiorysu. Aby CV spełniało oczekiwania rynkowe, powinno zawierać kilka kluczowych elementów.

00

Strategia zadawania pytań w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej jest ważnym elementem przygotowań kandydata. Wcześniejsze przygotowanie pytań pozwala wykazać motywację i realne zainteresowanie ofertą. O co warto zapytać rekrutera, który reprezentuje firmę doradztwa zawodowego?

00

Sesja Assessment Centre to jeden z etapów procesu rekrutacyjnego. Składa się z kilku zadań umożliwiających ocenę kompetencji uczestników. Dla wielu ekspertów AC zaraz po okresie próbnym jest najbardziej trafną metodą selekcji kandydatów. Jak odpowiednio przygotować się do sesji AC?

00

Ostatnio dress code został nieco rozluźniony. Coraz częściej zasady ubioru reguluje rozkład dnia – spotkania z klientami lub ich brak. Lato skłania do noszenia nieformalnych ubrań, lecz istnieje kilka reguł, których należy przestrzegać.

00

LinkedIn to portal skupiający profesjonalistów w różnych dziedzinach. Od wielu lat stanowi jedno z najbardziej popularnych narzędzi do wyszukiwania wyspecjalizowanych kandydatów. Dlatego warto przygotować profil, który zwróci uwagę rekruterów. Jakie elementy są najważniejsze?

00

Samo uczestnictwo w rozmowie rekrutacyjnej nie jest jeszcze gwarancją sukcesu. Aby zrobić dobre wrażenie na osobie prowadzącej spotkanie, należy pamiętać o kilku zasadach. Co zrobić, aby uniknąć błędów i pozytywnie zapisać się w pamięci rekrutera?

00

Kandydat, który otrzymuje kontrofertę staje przed trudnym wyborem. Rozpoczęcie nowej pracy jest równoznaczne ze stresem, ale również z perspektywą osiągnięcia dodatkowych korzyści i atrakcyjnych wyzwań w innej firmie. Czy warto przyjąć kontrofertę i pozostać w obecnym miejscu pracy?

00

Job search

Szukaj pracy

Szukasz nowej pracy? Wyszukaj idealną ofertę lub skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów.

Register a job

Zleć rekrutację

Jeśli chcą Państwo zlecić Hays rekrutację bądź realizację usług HR, prosimy o wypełnienie formularza. Po jego przesłaniu skontaktujemy się z Państwem w celu omówienia możliwości naszej współpracy.  

Contact us

Nasze biura

Hays ma biura w całej Polsce. Skontaktuj się z nami, aby omówić swoje potrzeby w zakresie zatrudnienia.