Studia to przede wszystkim czas na rozwój i zdobywanie doświadczeń. Im bliżej uzyskania dyplomu, tym poważniejsze stają się jednak myśli o karierze. Pracodawcy są otwarci na młodych – oferują szkolenia i okazje do nabycia umiejętności – to jednak o lepszy debiut na rynku pracy warto zatroszczyć się dużo wcześniej. Z jakich możliwości warto skorzystać i zwiększyć swoje szanse na zawodowy sukces?
Wieloletni pracownik to dla firmy zarówno cenny skarb, jak i ogromne wyzwanie. Z jednej strony jest to osoba, która udowodniła swój profesjonalizm i skuteczność, doskonale zna organizację, posiada silne relacje ze współpracownikami. Z drugiej jednak – pracownik, którego trudniej motywować i odpowiadać na jego często wysokie i sprecyzowane oczekiwania. Jak budować zaangażowanie wśród takich osób?
Mówiąc o różnorodności w miejscu pracy, zwykle na myśl przychodzą takie aspekty, jak wiek czy płeć pracowników. Rzadziej natomiast bierzemy pod uwagę indywidualne potrzeby, związane np. z osobowością. Mimo że w firmach coraz częściej poruszany jest wątek różnorodności, to zespoły nadal budowane są wokół wartości organizacji. Jak zatem pogodzić różnorodność ze wspólnymi wartościami?
Zdecydowana większość firm mówi o trudnościach w realizacji strategii zatrudnienia. Wysokie oczekiwania kandydatów dotyczą jednak nie tylko poziomu wynagrodzenia, ale czegoś więcej. Dla firm to dobry znak, ponieważ nawet przy mniejszym budżecie mogą zaoferować to „coś” i zatrzymać pracowników w swoich strukturach. Co mogą zrobić pracodawcy, aby zatrzymać u siebie utalentowanych pracowników?
Rozmowa rekrutacyjna to najważniejszy etap w poszukiwaniu pracy i realna szansa na zmianę perspektyw zawodowych. Podczas spotkania z rekruterem mamy około godziny na zaprezentowanie kompetencji, doświadczenia i osobowości, a także nakreślenie najmocniejszych stron. Warto dobrze wykorzystać ten czas – uniknąć podstawowych błędów i dzięki temu pozytywnie zapisać się w pamięci rozmówcy.
Kryzys związany z pandemią Covid-19 zapoczątkował duże transformacje na globalnym rynku pracy. Zmianie uległy metody świadczenia pracy i pierwotne sposoby operowania całych sektorów gospodarki. Dzięki temu jedno stało się pewne – specjaliści w dziedzinie IT i nowoczesnych technologii odgrywają kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu firm. Odpowiednie zaplecze technologiczne i obecność...
O tym, jak ważny dla pracownika jest menedżer i jego sposób zarządzania, rekruterzy słyszą na wielu rozmowach rekrutacyjnych. Co to oznacza dla pracodawców i menedżerów? Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu, bo jakość relacji na linii przełożony-pracownik często decyduje o satysfakcji z życia zawodowego i potencjalnej chęci zmiany pracy przez zatrudnionych. Jak menedżerowie powinni dbać o relacje?
Rozwój technologiczny to nowe rozwiązania i narzędzia, które na szeroką skalę wykorzystywane są również w rekrutacji. Nie dziwi już fakt, że rozmowę z rekruterem można przeprowadzić bez konieczności odwiedzania siedziby firmy. O ile jednak takie rozwiązanie może się wydawać mniej stresujące, to jednak jest formalną rozmową kwalifikacyjną. O czym należy pamiętać podczas wideo rozmowy rekrutacyjnej?
Zmiana pracy to dobry moment, aby przy okazji nowego zakresu obowiązków i wyzwań, zadbać również o swoje zarobki. Rozmowa na temat oczekiwań finansowych i poziomu wynagrodzenia jest jednak jednym z trudniejszych etapów rozmowy rekrutacyjnej dla wielu kandydatów. Warto zatem wcześniej przemyśleć swoje oczekiwania i granice elastyczności w negocjacjach. Jak przygotować się do rozmowy o pieniądzach?
Największy entuzjazm w poszukiwaniu pracy towarzyszy kandydatom zaraz po podjęciu decyzji o zmianie zawodowej. Niestety zapał się wyczerpuje, jeśli na odpowiedź trzeba poczekać. W końcu jednak pojawiają się zaproszenia na rozmowy, a wraz z nimi entuzjazm i stres. Kluczowe staje się przygotowanie do rozmowy z rekruterem – nie tylko w związku z odpowiadaniem na pytania, ale również z ich zadawaniem.
Kiedy podczas rozmów rekrutacyjnych zadajemy kandydatom pytania o czynniki motywujące ich w pracy, jedną z najczęściej pojawiających się odpowiedzi jest komfort w realizacji powierzonych zadań i dobra atmosfera. Jednocześnie nie najlepsze relacje ze współpracownikami bardzo często stanowią powód rozważania zmiany miejsca zatrudnienia. Jak zatem tworzyć komfortową atmosferę, sprzyjającą współpracy?
Niezależnie od branży i specjalizacji pracodawcy podkreślają rosnące zapotrzebowanie na kompetencje miękkie kandydatów. Ich wartość i ich znaczenie są tym większe, że w dobie dynamicznych zmian dotykających rynek pracy, pozwalają profesjonalistom skutecznie działać i odnaleźć się w zmieniających się realiach. Jakie kompetencje miękkie będą niezbędne w przyszłości?
Zagadnienie sensu i celowości zadań wykonywanych na danym stanowisku stanowi jedną z najważniejszych kwestii dla pracowników podejmujących decyzję o wyborze nowego lub potencjalnym odejściu z dotychczasowego miejsca pracy. Specjaliści IT chcą mieć poczucie sensu wykonywanej pracy Zagadnienie sensu i celowości zadań wykonywanych na danym stanowisku stanowi jedną z najważniejszych kwestii dla...
Pracodawcy coraz częściej zastanawiają się nad możliwym przebiegiem standardowych procesów HR. Wśród obaw pojawia się niepewność również względem zdalnego wdrożenia nowych pracowników. Tymczasem jest to skuteczne rozwiązanie, które sprawdzi się zarówno w obliczu nieprzewidywalnych zmian, jak i w przypadku zatrudnienia pracowników, którzy swoją pracę będą wykonywać przez cały czas wirtualnie.
Rozwój branży ubezpieczeniowej związany z automatyzacją i poszerzaniem portfolio produktów, sprawia, że dla wielu profesjonalistów jest ona ciekawą ścieżką kariery. Czy warunkiem pracy w branży jest jednak ukończenie określonego kierunku studiów? Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie, gdyż jest to zależne od interesującego nas obszaru biznesowego i dotychczasowego doświadczenia.
Zdarza się, że po pewnym czasie spędzonym w jednej firmie zaczynamy odczuwać chęć zmierzenia się z nowymi wyzwaniami i rozwoju kompetencji poprzez uzyskanie awansu. O ile niektóre firmy posiadają przejrzystą politykę awansów, to w innych ocena, czy nadszedł odpowiedni moment na ubieganie się o wyższe stanowisko, nie należy do najłatwiejszych. Jak ocenić, czy nadszedł czas na staranie się o awans?
Zarządzanie czasem w pracy stanowi wyzwanie dla wielu pracowników. Zdarza się, że pomimo dobrych chęci, a nawet opracowania planu działań, na koniec dnia czy miesiąca, pewne ważne zadania pozostają niezrealizowane. To z kolei może skutkować nie tylko nadgodzinami, ale również stresem. Nie jest to sytuacja korzystna ani dla pracodawcy, ani dla pracownika. Jak odpowiednio planować czas pracy?
Zarówno osoby aktywnie poszukujące pracy, jak i specjaliści, którzy nie mają sprecyzowanych planów zawodowych, ale pozostają otwarci na nowe wyzwania, zadają sobie to samo pytanie patrząc na ciekawą ofertę pracy. Czy ta oferta jest dla mnie? Czy przesłać aplikację? Warto wówczas podjąć kilka prostych kroków, które przybliżą nas do znalezienia odpowiedzi. Sprawdź, nad czym należy się zastanowić.
Dobrze przygotowane CV jest wizytówką każdego kandydata. Odpowiednio opracowany życiorys stanowi przepustkę do kolejnych etapów rekrutacji i rozmów z potencjalnym pracodawcą. Mimo że dobrze zredagowany dokument, zawierający wszystkie kluczowe informacje, nie jest gwarancją otrzymania pracy, to CV z błędami może już na starcie wykluczyć kandydata z rekrutacji. Jakich błędów należy unikać?
Looking for a new role? Search here for your ideal job or get in touch with one of our expert consultants.
Hays has offices across the whole of the Poland. Contact us to discuss your employment needs.