Blogi

Wpisy oznaczone tagiem dla kandydata times .

Rozmowa rekrutacyjna to najważniejszy etap w poszukiwaniu pracy i realna szansa na zmianę perspektyw zawodowych. Podczas spotkania z rekruterem mamy około godziny na zaprezentowanie kompetencji, doświadczenia i osobowości, a także nakreślenie najmocniejszych stron. Warto dobrze wykorzystać ten czas – uniknąć podstawowych błędów i dzięki temu pozytywnie zapisać się w pamięci rozmówcy.

O tym, jak ważny dla pracownika jest menedżer i jego sposób zarządzania, rekruterzy słyszą na wielu rozmowach rekrutacyjnych. Co to oznacza dla pracodawców i menedżerów? Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu, bo jakość relacji na linii przełożony-pracownik często decyduje o satysfakcji z życia zawodowego i potencjalnej chęci zmiany pracy przez zatrudnionych. Jak menedżerowie powinni dbać o relacje?

Rozwój technologiczny to nowe rozwiązania i narzędzia, które na szeroką skalę wykorzystywane są również w rekrutacji. Nie dziwi już fakt, że rozmowę z rekruterem można przeprowadzić bez konieczności odwiedzania siedziby firmy. O ile jednak takie rozwiązanie może się wydawać mniej stresujące, to jednak jest formalną rozmową kwalifikacyjną. O czym należy pamiętać podczas wideo rozmowy rekrutacyjnej?

Zmiana pracy to dobry moment, aby przy okazji nowego zakresu obowiązków i wyzwań, zadbać również o swoje zarobki. Rozmowa na temat oczekiwań finansowych i poziomu wynagrodzenia jest jednak jednym z trudniejszych etapów rozmowy rekrutacyjnej dla wielu kandydatów. Warto zatem wcześniej przemyśleć swoje oczekiwania i granice elastyczności w negocjacjach. Jak przygotować się do rozmowy o pieniądzach?

Największy entuzjazm w poszukiwaniu pracy towarzyszy kandydatom zaraz po podjęciu decyzji o zmianie zawodowej. Niestety zapał się wyczerpuje, jeśli na odpowiedź trzeba poczekać. W końcu jednak pojawiają się zaproszenia na rozmowy, a wraz z nimi entuzjazm i stres. Kluczowe staje się przygotowanie do rozmowy z rekruterem – nie tylko w związku z odpowiadaniem na pytania, ale również z ich zadawaniem.

Rozwój branży ubezpieczeniowej związany z automatyzacją i poszerzaniem portfolio produktów, sprawia, że dla wielu profesjonalistów jest ona ciekawą ścieżką kariery. Czy warunkiem pracy w branży jest jednak ukończenie określonego kierunku studiów? Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie, gdyż jest to zależne od interesującego nas obszaru biznesowego i dotychczasowego doświadczenia.

Zdarza się, że po pewnym czasie spędzonym w jednej firmie zaczynamy odczuwać chęć zmierzenia się z nowymi wyzwaniami i rozwoju kompetencji poprzez uzyskanie awansu. O ile niektóre firmy posiadają przejrzystą politykę awansów, to w innych ocena, czy nadszedł odpowiedni moment na ubieganie się o wyższe stanowisko, nie należy do najłatwiejszych. Jak ocenić, czy nadszedł czas na staranie się o awans?

Zarządzanie czasem w pracy stanowi wyzwanie dla wielu pracowników. Zdarza się, że pomimo dobrych chęci, a nawet opracowania planu działań, na koniec dnia czy miesiąca, pewne ważne zadania pozostają niezrealizowane. To z kolei może skutkować nie tylko nadgodzinami, ale również stresem. Nie jest to sytuacja korzystna ani dla pracodawcy, ani dla pracownika. Jak odpowiednio planować czas pracy?

Zarówno osoby aktywnie poszukujące pracy, jak i specjaliści, którzy nie mają sprecyzowanych planów zawodowych, ale pozostają otwarci na nowe wyzwania, zadają sobie to samo pytanie patrząc na ciekawą ofertę pracy. Czy ta oferta jest dla mnie? Czy przesłać aplikację? Warto wówczas podjąć kilka prostych kroków, które przybliżą nas do znalezienia odpowiedzi. Sprawdź, nad czym należy się zastanowić.

Dobrze przygotowane CV jest wizytówką każdego kandydata. Odpowiednio opracowany życiorys stanowi przepustkę do kolejnych etapów rekrutacji i rozmów z potencjalnym pracodawcą. Mimo że dobrze zredagowany dokument, zawierający wszystkie kluczowe informacje, nie jest gwarancją otrzymania pracy, to CV z błędami może już na starcie wykluczyć kandydata z rekrutacji. Jakich błędów należy unikać?

Z ostatnich badań Hays Poland wynika, że nawet 80 proc. zatrudnionych rozważa zmianę pracy. Każdy poszukuje pracodawcy, który pozwoli osiągnąć indywidualne cele zawodowe, oraz zagwarantuje satysfakcjonujące warunki współpracy. Pracodawcy – bez względu na branżę – starają się sprostać oczekiwaniom kandydatów. Czy zatem sektor nowoczesnych usług dla biznesu jest w stanie zaoferować coś więcej?

Odnalezienie się na rynku pracy po przerwie związanej z narodzinami dziecka jest dużym wyzwaniem. Przez dłuższy czas pozostajemy bowiem „wykluczeni” z biznesu. Powrót do obowiązków zawodowych wiąże się więc ze stresem i niepewnością. Co zrobić, aby uczynić go pozytywnym doświadczeniem?

Obecnie pracodawcy nie skupiają się wyłącznie na umiejętnościach technicznych kandydatów. Stało się niemalże standardem, że w ogłoszeniach o pracę wśród oczekiwań pojawiają się kompetencje miękkie. Czy w branży IT kompetencje miękkie są równie istotne, co w innych profesjach?

Decyzja o poszukiwaniu nowej pracy nie jest łatwa i najczęściej zapada w szczególnie trudnym momencie, np. po odmowie podwyżki. Wysyłamy więc CV do potencjalnych pracodawców, a zaproszenia do udziału w rekrutacjach szybko się pojawiają. Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Jak wynika z badań trendów, jednym z głównych powodów zmiany miejsca zatrudnienia jest chęć uzyskania większego wynagrodzenia. Jednak dla niektórych zmiana pracy wydaje się być łatwiejsza niż otrzymanie podwyżki w obecnym miejscu zatrudnienia. Kiedy i jak rozmawiać o podwyżce?

Obecnie w rekrutacjach na stanowiska finansowe można zaobserwować rosnące zapotrzebowanie na kandydatów posiadających profesjonalne certyfikaty międzynarodowe. W związku z tym, coraz więcej osób decyduje się przystąpić do zdobywania kwalifikacji CIMA i ACCA. Którą z certyfikacji wybrać?

Pytanie o niepowodzenia zawodowe jest integralną częścią każdej rozmowy rekrutacyjnej. Niewłaściwe ujęcie zagadnienia może nas zdyskredytować w oczach rozmówcy, a dobrze przygotowana i spójna narracja – sprawić, że wyróżnimy się spośród innych kandydatów. Jak opowiadać o niepowodzeniach?

Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną oznacza, że informacje zawarte w CV zachęciły potencjalnego pracodawcę do spotkania. Zanim jednak otrzymamy ofertę pracy, musimy zmierzyć się z całym procesem rekrutacyjnym i sporą dawką stresu. Jak poradzić sobie z napięciem podczas rozmowy?

Delegacje są wpisane w życie zawodowe wielu pracowników. Najczęściej są domeną określonych specjalizacji, jednak oferta pracy wymagającej częstych wyjazdów służbowych może pojawić się w każdym zawodzie. Delegacje wiążą się z licznymi korzyściami, ale także wyzwaniami. O co zapytać rekrutera?

Wraz z upływem lat kariery zawodowej gromadzimy liczne – zarówno pozytywne, jak i negatywne – doświadczenia. Napotykamy na odmienne osobowości, trudne relacje oraz wiele sytuacji, których nie sposób było przewidzieć. Jak opisać wyzwania z zawodowej przeszłości podczas rekrutacji?

— Pozycji na stronie
Wyświetlanie 1 - 20 z 54 rezultatów.

Job search

Szukaj pracy

Szukasz nowej pracy? Wyszukaj idealną ofertę lub skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów.

Register a job

Zleć rekrutację

Jeśli chcą Państwo zlecić Hays rekrutację bądź realizację usług HR, prosimy o wypełnienie formularza. Po jego przesłaniu skontaktujemy się z Państwem w celu omówienia możliwości naszej współpracy.  

Contact us

Nasze biura

Hays ma biura w całej Polsce. Skontaktuj się z nami, aby omówić swoje potrzeby w zakresie zatrudnienia.

Zapisz się na bloga

Ustaw powiadomienie o nowych wpisach

 

Niniejszym oświadczam, że przeczytałem i akceptuję Regulamin. Wypełniając powyższy formularz, poświadczam, że przeczytałem i zrozumiałem zapisy Polityki Prywatności.