Entries with tag kariera .
Świat pracy zmienia się bardzo dynamicznie i coraz więcej osób nie ma czasu, aby zatrzymać się i dokładnie zastanowić nad swoimi decyzjami zawodowymi. Rynek nierzadko wymaga od specjalistów funkcjonowania „w biegu” i automatycznego działania. Tymczasem taki styl pracy może mieć negatywne skutki i znacząco zmniejszać satysfakcję z pełnionej roli. W obliczu tej sytuacji warto się na chwilę...
Zdarza się, że po rozpoczęciu pracy w firmie nowy pracownik ma poczucie, że nie panuje w niej taka atmosfera, jakiej się spodziewał. Choć czynników może być wiele, to problem często leży w kulturze organizacyjnej, która okazuje się niezgodna z preferencjami czy osobowością zatrudnionego. Jak ocenić, czy rzeczywiście nie pasujesz do nowej firmy, a jeśli tak – jak sobie z tym poradzić? Dobre...
Wywołane pandemią zmiany na rynku pracy spowodowały niespodziewany zwrot lub zastój kariery wielu pracowników. Sporo aspektów wymagało ponownego przemyślenia, czasem również zmiany kierunku profesjonalnego rozwoju. Stało się to znaczącym utrudnieniem dla pracowników, którzy konsekwentnie planują swoją ścieżkę zawodową. Nowa rzeczywistość wymaga bowiem elastycznego podejścia do podejmowanych...
Kompetencje miękkie mają coraz większe znaczenie – dla pracodawców i pracowników. Z jednej strony wynika to z wyzwań rekrutacyjnych firm, które stawiają na uniwersalne zdolności i dodatkowe przeszkolenie pracownika. Z drugiej natomiast zatrudnieni chcą rozwijać swoje umiejętności miękkie, ponieważ – jak sami zauważają – pomagają im one w pracy. Które kompetencje miękkie są dziś najcenniejsze?
Rozwój branży ubezpieczeniowej związany z automatyzacją i poszerzaniem portfolio produktów, sprawia, że dla wielu profesjonalistów jest ona ciekawą ścieżką kariery. Czy warunkiem pracy w branży jest jednak ukończenie określonego kierunku studiów? Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie, gdyż jest to zależne od interesującego nas obszaru biznesowego i dotychczasowego doświadczenia.
Zdarza się, że po pewnym czasie spędzonym w jednej firmie zaczynamy odczuwać chęć zmierzenia się z nowymi wyzwaniami i rozwoju kompetencji poprzez uzyskanie awansu. O ile niektóre firmy posiadają przejrzystą politykę awansów, to w innych ocena, czy nadszedł odpowiedni moment na ubieganie się o wyższe stanowisko, nie należy do najłatwiejszych. Jak ocenić, czy nadszedł czas na staranie się o awans?
Rozmowy rekrutacyjne bywają stresujące. Po spotkaniu z potencjalnym pracodawcą nachodzą nas różne refleksje i nie zawsze spójne wnioski. By uporządkować emocje i przemyślenia, warto podjąć próbę oceny całego doświadczenia – zarówno tego, jak wypadliśmy na rozmowie, jak również wrażenia które wywarła na nas firma. Dobrym pomysłem jest zadanie sobie 3 pytań i przemyślenie odpowiedzi na każde z nich.
Showing 1 to 20 of 25 entries.
Looking for a new role? Search here for your ideal job or get in touch with one of our expert consultants.
Hays has offices across the whole of the Poland. Contact us to discuss your employment needs.