Blogs

RSS

Entries with tag kompetencje .

Aby dotrzymać kroku dynamicznym zmianom zachodzącym na rynku pracy, firmy powinny zadbać o systematyczne doskonalenie umiejętności swoich pracowników. Dzięki temu specjaliści będą mogli efektywniej pełnić swoje obowiązki, a także chętniej pozostaną dłużej u boku dotychczasowego pracodawcy. Jakie działania warto podjąć, aby skutecznie podnieść kompetencje pracowników? W obliczu zmian na rynku...

00

Obserwując rynek pracy przez ostatnie lata, można stwierdzić, że liczne zmiany stanowią nieodłączny element jego dalszego rozwoju. Aby nadążyć za wszelkimi transformacjami, konieczne staje się doskonalenie wśród pracowników umiejętności adaptacji i wprowadzanie większej elastyczności w sposobie funkcjonowania zespołów oraz całych organizacji. W jaki sposób powinni działać szefowie zespołów, aby...

00

Kompetencje miękkie mają coraz większe znaczenie – dla pracodawców i pracowników. Z jednej strony wynika to z wyzwań rekrutacyjnych firm, które stawiają na uniwersalne zdolności i dodatkowe przeszkolenie pracownika. Z drugiej natomiast zatrudnieni chcą rozwijać swoje umiejętności miękkie, ponieważ – jak sami zauważają – pomagają im one w pracy. Które kompetencje miękkie są dziś najcenniejsze?

00

Niezależnie od branży i specjalizacji pracodawcy podkreślają rosnące zapotrzebowanie na kompetencje miękkie kandydatów. Ich wartość i ich znaczenie są tym większe, że w dobie dynamicznych zmian dotykających rynek pracy, pozwalają profesjonalistom skutecznie działać i odnaleźć się w zmieniających się realiach. Jakie kompetencje miękkie będą niezbędne w przyszłości?

00

Zarządzanie czasem w pracy stanowi wyzwanie dla wielu pracowników. Zdarza się, że pomimo dobrych chęci, a nawet opracowania planu działań, na koniec dnia czy miesiąca, pewne ważne zadania pozostają niezrealizowane. To z kolei może skutkować nie tylko nadgodzinami, ale również stresem. Nie jest to sytuacja korzystna ani dla pracodawcy, ani dla pracownika. Jak odpowiednio planować czas pracy?

00

Obecnie pracodawcy nie skupiają się wyłącznie na umiejętnościach technicznych kandydatów. Stało się niemalże standardem, że w ogłoszeniach o pracę wśród oczekiwań pojawiają się kompetencje miękkie. Czy w branży IT kompetencje miękkie są równie istotne, co w innych profesjach?

00

Decyzja o poszukiwaniu nowej pracy nie jest łatwa i najczęściej zapada w szczególnie trudnym momencie, np. po odmowie podwyżki. Wysyłamy więc CV do potencjalnych pracodawców, a zaproszenia do udziału w rekrutacjach szybko się pojawiają. Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

00

Dla wielu firm diagnoza kompetencji menedżerskich i wybór odpowiedniego kandydata to ogromne wyzwanie. Potrzebne są standardowe umiejętności, ale również cechy uzależnione od potrzeb danej firmy. Idealnym narzędziem wspierającym rekrutację może okazać się Assessment Centre (AC).

00

Niemal każdego dnia słyszymy o problemach związanych ze znalezieniem zaangażowanych pracowników. Pracodawcy zmagają się również z podwyższoną rotacją. Podejmują próby uatrakcyjnienia swojej oferty, lecz powinny również poszerzać zakres poszukiwań pracowników o dojrzałych kandydatów.

00

Brak możliwości rozwoju stanowi powód zmiany pracy dla wielu pracowników. Jak to wygląda z perspektywy pracodawców? Jedni dostrzegają swoje ograniczenia, drudzy nie zgadzają się z taką opinią. Jak zatem stworzyć warunki do rozwoju, które wpiszą się w oczekiwania pracowników?

00

W środowisku biznesowym nie brakuje określania różnic, które cechują style zarządzania kobiet i mężczyzn. Są to jednak stereotypy, a skuteczność w zarządzaniu nie ma płci. Jakie działania powinni podejmować firmy oraz profesjonaliści i profesjonalistki, aby wyrównać szanse na rynku pracy?

00

Tempo rozwoju cywilizacji, postępująca globalizacja oraz szybkość zmian społeczno-kulturowych dyktują nowe warunki dla firm, rynku pracy i jego otoczenia. Technologia w rosnącym stopniu decyduje o strategii działania przedsiębiorstw, a co za tym idzie – również o sytuacji na rynku pracy.

00

Dobra współpraca w rosnącym stopniu warunkuje efektywność organizacji oraz osiąganie założonych celów. Na znaczeniu zyskuje współpraca w ramach jednego działu, ale również interdyscyplinarnych zespołów projektowych. Dlaczego warto rozwijać u pracowników umiejętność pracy w grupie?

00

Podczas rekrutacji na stanowiska sprzedażowe branych pod uwagę jest wiele różnorodnych aspektów. Poza standardowymi wymogami od kandydatów najczęściej oczekuje się również doświadczenia w danej branży. W jakich sytuacjach warto poszerzyć poszukiwania o kandydatów spoza konkretnego sektora?

00

Firmy mierzą się z wyzwaniami rekrutacyjnymi i podwyższoną rotacją. Rozwiązania tego problemu wielu pracodawców upatruje w programach talentowych, pozwalających pracownikom pozyskać nowe kompetencje. Jedną z nich jest umiejętność budowania relacji. Jak wspierać pracowników w tym zakresie?

00

Według badań Hays, 40% pracowników uważa, że obecny pracodawca nie zapewnia im możliwości rozwoju. Jednocześnie dla ponad połowy zatrudnionych taki stan jest argumentem za zmianą pracodawcy. Dla firm to informacja, iż należy inwestować w rozwój pracowników z potencjałem.

00

Karierę w finansach warto zaplanować już na etapie studiów. Do wyboru są trzy główne obszary, w których przyszły finansista może zdobywać doświadczenia zawodowe: księgowość, controlling oraz consulting. Co daje praca w consultingu i czy warto ją rozważyć jako pierwszy krok w karierze?

00

Z uwagi na dużą konkurencję, wśród producentów wzrasta zapotrzebowanie na optymalne zarządzanie kategoriami sprzedaży. W rezultacie rośnie znaczenie roli kupca, który tworzy produkt i wprowadza go do sprzedaży. Jakich kompetencji oczekują pracodawcy od specjalistów w dziedzinie zakupów?

00

Rola pracowników działów finansowych jest nie do przecenienia. Wywierają istotny wpływ na działalność spółek i wspierają firmy w kluczowych inicjatywach. Aby wypełniać swoją rolę z sukcesem, oprócz kompetencji twardych powinni posiadać rozwinięte kompetencje miękkie. Jakie?

00

Mikrozarządzanie jest stylem prowadzenia firmy lub zespołu, który zakłada sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad wszystkimi zadaniami powierzanymi pracownikom. Jednak w większości przypadków nadmierna kontrola nad pracownikami nie jest skutecznym stylem przywództwa.

00

Showing 1 to 20 of 23 entries.

Job search

Szukaj pracy

Looking for a new role? Search here for your ideal job or get in touch with one of our expert consultants.

Register a job

Trust us, we find the best candidates on the market

Contact us

Nasze biura

Hays has offices across the whole of the Poland. Contact us to discuss your employment needs.