Entries with tag kultura organizacyjna .
Kwestia równości i różnorodności staje się coraz bardziej istotna dla pracodawców oraz pracowników. Firmy zaczynają zdawać sobie sprawę z korzyści, jakie niesie za sobą nawiązywanie współpracy z osobami z różnych grup społecznych. Taka praktyka stanowi dużą wartość, jednak należy się do niej odpowiednio przygotować. Jak zatem budować kulturę organizacyjną opartą na różnorodności, w której każda...
Proaktywność to niezwykle ważna postawa u pracowników, która sprzyja budowaniu pozytywnej atmosfery. Może oznaczać zarówno ochocze dzielenie się swoimi pomysłami, angażowanie w rozwój branży, jak i wprowadzanie innowacyjnych zmian w firmie. Jednak jak się okazuje, nie wszyscy pracownicy chętnie podejmują takie działania. W jaki sposób zachęcić pracowników do proaktywności? Proaktywność jest...
Jednym z elementów, które tworzą firmę, jest kultura organizacyjna. Składają się na nią wewnętrzne praktyki, normy i wspólne wartości, którymi kierują się zatrudnieni w codziennej pracy. Kultura organizacyjna odgrywa niezwykle ważną rolę w procesie rekrutacji i retencji pracowników. Dobra kultura organizacyjna jest bardzo ważnym elementem w firmach. Ma pozytywny wpływ na zaangażowanie...
Zdarza się, że po rozpoczęciu pracy w firmie nowy pracownik ma poczucie, że nie panuje w niej taka atmosfera, jakiej się spodziewał. Choć czynników może być wiele, to problem często leży w kulturze organizacyjnej, która okazuje się niezgodna z preferencjami czy osobowością zatrudnionego. Jak ocenić, czy rzeczywiście nie pasujesz do nowej firmy, a jeśli tak – jak sobie z tym poradzić? Dobre...
Na wybór nowego pracodawcy składa się wiele elementów – wynagrodzenie, zakres zadań, możliwości rozwoju, lokalizacja, ale też kultura organizacyjna i dostępne benefity. Wśród tych ostatnich coraz popularniejsze stają się świadczenia, które oznaczają dla pracownika dodatkowy czas wolny i ułatwiają zachować równowagę między pracą a życiem zawodowym. Czy czas jest zatem wartościowym benefitem?
Facylitacja oznacza prowadzenie pracy grupy, które nastawione jest na wykorzystanie potencjału wszystkich jej członków. Jednocześnie nie jest formą doradztwa ani coachingu, ale elementem skutecznego zarządzania projektem. Dzięki facylitatorowi możliwe jest zapewnienie efektywnej współpracy i atmosfery sprzyjającej poszukiwaniu dobrych rozwiązań. W dobie dynamicznych zmian, sztywnych terminów,...
Mówiąc o różnorodności w miejscu pracy, zwykle na myśl przychodzą takie aspekty, jak wiek czy płeć pracowników. Rzadziej natomiast bierzemy pod uwagę indywidualne potrzeby, związane np. z osobowością. Mimo że w firmach coraz częściej poruszany jest wątek różnorodności, to zespoły nadal budowane są wokół wartości organizacji. Jak zatem pogodzić różnorodność ze wspólnymi wartościami?
Zdecydowana większość firm mówi o trudnościach w realizacji strategii zatrudnienia. Wysokie oczekiwania kandydatów dotyczą jednak nie tylko poziomu wynagrodzenia, ale czegoś więcej. Dla firm to dobry znak, ponieważ nawet przy mniejszym budżecie mogą zaoferować to „coś” i zatrzymać pracowników w swoich strukturach. Co mogą zrobić pracodawcy, aby zatrzymać u siebie utalentowanych pracowników?
Kiedy podczas rozmów rekrutacyjnych zadajemy kandydatom pytania o czynniki motywujące ich w pracy, jedną z najczęściej pojawiających się odpowiedzi jest komfort w realizacji powierzonych zadań i dobra atmosfera. Jednocześnie nie najlepsze relacje ze współpracownikami bardzo często stanowią powód rozważania zmiany miejsca zatrudnienia. Jak zatem tworzyć komfortową atmosferę, sprzyjającą współpracy?
Showing 1 to 16 of 16 entries.
Looking for a new role? Search here for your ideal job or get in touch with one of our expert consultants.
Hays has offices across the whole of the Poland. Contact us to discuss your employment needs.