RSS

Entries with tag strategia zatrudnienia .

Zarządzając organizacją w stale zmieniającym się świecie, można odnieść wrażenie, że niemal co chwilę pojawia się nowe korporacyjne, modne słowo opisujące pewne postawy czy element kultury organizacyjnej. Od „quiet quitting”, przez „hush trips”, aż po „toxic positivity” – wymyślamy nowe terminy, aby wyjaśnić, jak funkcjonuje świat pracy. Ostatnio jednak na popularności ponownie zyskuje...

00

Zmiana sytuacji ekonomicznej, restrukturyzacja, spadek rentowości firmy – zdarza się, że z tych i innych powodów pracodawcy stają przed wyzwaniem rozstania z częścią pracowników. Są to okoliczności stresujące dla obu stron, zwłaszcza gdy znalezienie nowej pracy może zająć więcej czasu. Coraz więcej firm stawia na outplacement, czyli wsparcie zwalnianych pracowników w trudnym momencie kariery.

00

Wieloletni pracownik to dla firmy zarówno cenny skarb, jak i ogromne wyzwanie. Z jednej strony jest to osoba, która udowodniła swój profesjonalizm i skuteczność, doskonale zna organizację, posiada silne relacje ze współpracownikami. Z drugiej jednak – pracownik, którego trudniej motywować i odpowiadać na jego często wysokie i sprecyzowane oczekiwania. Jak budować zaangażowanie wśród takich osób?

00

Mówiąc o różnorodności w miejscu pracy, zwykle na myśl przychodzą takie aspekty, jak wiek czy płeć pracowników. Rzadziej natomiast bierzemy pod uwagę indywidualne potrzeby, związane np. z osobowością. Mimo że w firmach coraz częściej poruszany jest wątek różnorodności, to zespoły nadal budowane są wokół wartości organizacji. Jak zatem pogodzić różnorodność ze wspólnymi wartościami?

00

Zdecydowana większość firm mówi o trudnościach w realizacji strategii zatrudnienia. Wysokie oczekiwania kandydatów dotyczą jednak nie tylko poziomu wynagrodzenia, ale czegoś więcej. Dla firm to dobry znak, ponieważ nawet przy mniejszym budżecie mogą zaoferować to „coś” i zatrzymać pracowników w swoich strukturach. Co mogą zrobić pracodawcy, aby zatrzymać u siebie utalentowanych pracowników?

00

Pracodawcy coraz częściej zastanawiają się nad możliwym przebiegiem standardowych procesów HR. Wśród obaw pojawia się niepewność również względem zdalnego wdrożenia nowych pracowników. Tymczasem jest to skuteczne rozwiązanie, które sprawdzi się zarówno w obliczu nieprzewidywalnych zmian, jak i w przypadku zatrudnienia pracowników, którzy swoją pracę będą wykonywać przez cały czas wirtualnie.

00

Na wybór nowego pracodawcy składa się wiele elementów – wynagrodzenie, zakres zadań, możliwości rozwoju, lokalizacja, ale też kultura organizacyjna i dostępne benefity. Wśród tych ostatnich coraz popularniejsze stają się świadczenia, które oznaczają dla pracownika dodatkowy czas wolny i ułatwiają zachować równowagę między pracą a życiem zawodowym. Czy czas jest zatem wartościowym benefitem?

00

Dla wielu firm diagnoza kompetencji menedżerskich i wybór odpowiedniego kandydata to ogromne wyzwanie. Potrzebne są standardowe umiejętności, ale również cechy uzależnione od potrzeb danej firmy. Idealnym narzędziem wspierającym rekrutację może okazać się Assessment Centre (AC).

00

Rynek pracownika jest zjawiskiem, które spędza sen z powiek wielu pracodawcom. Coraz częściej słyszymy jednak opinię, że to tak naprawdę rynek nieudolnego pracodawcy, który nie potrafi docenić swojej kadry. Jak zatem rekrutować i budować lojalność pracowników w branży budowlanej?

00

Niemal każdego dnia słyszymy o problemach związanych ze znalezieniem zaangażowanych pracowników. Pracodawcy zmagają się również z podwyższoną rotacją. Podejmują próby uatrakcyjnienia swojej oferty, lecz powinny również poszerzać zakres poszukiwań pracowników o dojrzałych kandydatów.

00

Brak możliwości rozwoju stanowi powód zmiany pracy dla wielu pracowników. Jak to wygląda z perspektywy pracodawców? Jedni dostrzegają swoje ograniczenia, drudzy nie zgadzają się z taką opinią. Jak zatem stworzyć warunki do rozwoju, które wpiszą się w oczekiwania pracowników?

00

W środowisku biznesowym nie brakuje określania różnic, które cechują style zarządzania kobiet i mężczyzn. Są to jednak stereotypy, a skuteczność w zarządzaniu nie ma płci. Jakie działania powinni podejmować firmy oraz profesjonaliści i profesjonalistki, aby wyrównać szanse na rynku pracy?

00

Większość ekspertów HR po zakończonej rekrutacji zadaje sobie pytanie jak długo nowozatrudniony pracownik zostanie w firmie. Obserwacje rynku pracy pokazują, że cykl życia pracownika w organizacji jest coraz krótszy i bardziej dynamiczny. Czy onboarding może wpłynąć na jego lojalność?

00

Podczas rekrutacji na stanowiska sprzedażowe branych pod uwagę jest wiele różnorodnych aspektów. Poza standardowymi wymogami od kandydatów najczęściej oczekuje się również doświadczenia w danej branży. W jakich sytuacjach warto poszerzyć poszukiwania o kandydatów spoza konkretnego sektora?

00

Od kilku lat na rynku pracy słyszymy o rynku kandydata. Pracodawcy często odwołują się do sloganu, że „brakuje dobrych pracowników” i podkreślają trudności rekrutacyjne, z jakimi muszą się mierzyć. Czy słusznie? Bardzo często wyzwania wynikają z podejścia firm do kandydatów.

00

Temat jawności płac w rekrutacji poruszany jest coraz częściej. Jednak w Polsce ogłoszenia zawierające widełki płacowe stanowią rzadkość, a informacje o wynagrodzeniu traktowane są jako poufne. Czy pracodawcy powinni mieć obowiązek informowania w ogłoszeniach o wysokości wynagrodzenia?

00

W sytuacji, gdy trudy i koszty rekrutacji zachęcają firmy do poszukiwania pracowników, którzy zwiążą się z nią na długie lata, niezbędnym staje się skonstruowanie przejrzystego i zrozumiałego EVP – unikalnej propozycji firmy skierowanej do pracowników i kandydatów. Dlaczego warto?

00

Luka kompetencyjna to zjawisko, z którym zmaga się coraz więcej pracodawców. Dla wielu organizacji rozwiązaniem jest praca tymczasowa – zatrudnienie kandydatów o pożądanych umiejętnościach na określony czas, aby zareagować na pojawiające się zapotrzebowanie, bez długofalowych zobowiązań.

00

Na podstawie informacji uzyskanych podczas rekrutacji wybrany zostaje najlepszy kandydat. Warto jednak pamiętać, że aplikujący też dokonuje oceny organizacji, aby zdecydować czy oferta spełnia oczekiwania. Każdy ceni sobie otwartą komunikację, więc szczerość powinna być obustronna.

00

Organizacje cenią sobie elastyczność i możliwość zmniejszenia kosztów związanych z rekrutacją i zatrudnieniem. Wielu pracodawców zamiast tworzyć etat, decyduje się na współpracę z pracownikiem tymczasowym. W dłuższej perspektywie takie rozwiązanie przynosi oszczędności.

00

Showing 1 to 20 of 32 entries.

Looking for a new role? Search here for your ideal job or get in touch with one of our expert consultants.

Trust us, we find the best candidates on the market

Hays has offices across the whole of the Poland. Contact us to discuss your employment needs.