RSS

Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną oznacza, że informacje zawarte w CV zachęciły potencjalnego pracodawcę do spotkania. Zanim jednak otrzymamy ofertę pracy, musimy zmierzyć się z całym procesem rekrutacyjnym i sporą dawką stresu. Jak poradzić sobie z napięciem podczas rozmowy?

00

Pytanie o niepowodzenia zawodowe jest integralną częścią każdej rozmowy rekrutacyjnej. Niewłaściwe ujęcie zagadnienia może nas zdyskredytować w oczach rozmówcy, a dobrze przygotowana i spójna narracja – sprawić, że wyróżnimy się spośród innych kandydatów. Jak opowiadać o niepowodzeniach?

00

W środowisku biznesowym nie brakuje określania różnic, które cechują style zarządzania kobiet i mężczyzn. Są to jednak stereotypy, a skuteczność w zarządzaniu nie ma płci. Jakie działania powinni podejmować firmy oraz profesjonaliści i profesjonalistki, aby wyrównać szanse na rynku pracy?

00

Tempo rozwoju cywilizacji, postępująca globalizacja oraz szybkość zmian społeczno-kulturowych dyktują nowe warunki dla firm, rynku pracy i jego otoczenia. Technologia w rosnącym stopniu decyduje o strategii działania przedsiębiorstw, a co za tym idzie – również o sytuacji na rynku pracy.

00

Delegacje są wpisane w życie zawodowe wielu pracowników. Najczęściej są domeną określonych specjalizacji, jednak oferta pracy wymagającej częstych wyjazdów służbowych może pojawić się w każdym zawodzie. Delegacje wiążą się z licznymi korzyściami, ale także wyzwaniami. O co zapytać rekrutera?

00

Wraz z upływem lat kariery zawodowej gromadzimy liczne – zarówno pozytywne, jak i negatywne – doświadczenia. Napotykamy na odmienne osobowości, trudne relacje oraz wiele sytuacji, których nie sposób było przewidzieć. Jak opisać wyzwania z zawodowej przeszłości podczas rekrutacji?

00

Pracodawcy mają dziś niemal nieograniczony dostęp do profili zawodowych potencjalnych pracowników, a osoby poszukujące pracy – do ofert zatrudnienia. Jest to zaletą, ale też potencjalnym wyzwaniem. Warto przemyśleć korzyści współpracy z rekruterem reprezentującym agencję rekrutacyjną.

00

Feedback to informacja zwrotna udzielona kandydatowi, który uczestniczył w rekrutacji. Powinien pojawić się zawsze, lecz zdarza się, że nie otrzymują go nawet kandydaci uczestniczący w zaawansowanym etapie rekrutacji. Czy feedback jest postrzegany jako mało istotny element procesu?

00

Dobra współpraca w rosnącym stopniu warunkuje efektywność organizacji oraz osiąganie założonych celów. Na znaczeniu zyskuje współpraca w ramach jednego działu, ale również interdyscyplinarnych zespołów projektowych. Dlaczego warto rozwijać u pracowników umiejętność pracy w grupie?

00

Większość ekspertów HR po zakończonej rekrutacji zadaje sobie pytanie jak długo nowozatrudniony pracownik zostanie w firmie. Obserwacje rynku pracy pokazują, że cykl życia pracownika w organizacji jest coraz krótszy i bardziej dynamiczny. Czy onboarding może wpłynąć na jego lojalność?

00

Partnerskie relacje to podstawa efektywnej i długofalowej współpracy w świecie biznesu. Dotyczy to również środowiska rekrutacyjnego, gdzie dobre relacje są istotne nie tylko między pracodawcą a agencją rekrutacyjną, lecz także między kandydatem a rekruterem. Jak na tym skorzystać?

00

Podczas rekrutacji na stanowiska sprzedażowe branych pod uwagę jest wiele różnorodnych aspektów. Poza standardowymi wymogami od kandydatów najczęściej oczekuje się również doświadczenia w danej branży. W jakich sytuacjach warto poszerzyć poszukiwania o kandydatów spoza konkretnego sektora?

00

Na rynku pracy brakuje osób o określonych kompetencjach, co dostarcza wyzwań rekrutacyjnych. Czasem znalezienie odpowiedniego pracownika na lokalnym rynku jest trudne, a pracodawcy chętniej poszerzają poszukiwania o inne miasta. Czy polscy specjaliści są otwarci na relokację?.

00

Niezależnie od tego czy przerwa w karierze została zaplanowana czy też nie, powrót na rynek pracy może być trudny i stresujący. Dla wielu osób wizja poszukiwania pracy – zwłaszcza po dłuższej przerwie – wiąże się z licznymi obawami i brakiem wiary w sukces. Jak rozpocząć poszukiwania?

00

Brak satysfakcji z wynagrodzenia jest jednym z powodów determinujących decyzję o zmianie pracy. Przygotowując się do rozmowy warto więc rozważyć kwestie związane z wynagrodzeniem i przemyśleć negocjacje z przyszłym pracodawcą, a także argumenty przemawiające na naszą korzyść.

00

Case study jest obecnie jedną z najczęściej stosowanych metod badawczych w rekrutacji finansistów. Pozwala potencjalnemu pracodawcy na sprawdzenie, jak kandydat zachowa się w sytuacji, z którą mógłby mieć do czynienia jako pracownik firmy. Na czym polega ten etap rekrutacji finansistów?

00

Firmy mierzą się z wyzwaniami rekrutacyjnymi i podwyższoną rotacją. Rozwiązania tego problemu wielu pracodawców upatruje w programach talentowych, pozwalających pracownikom pozyskać nowe kompetencje. Jedną z nich jest umiejętność budowania relacji. Jak wspierać pracowników w tym zakresie?

00

Według badań Hays, 40% pracowników uważa, że obecny pracodawca nie zapewnia im możliwości rozwoju. Jednocześnie dla ponad połowy zatrudnionych taki stan jest argumentem za zmianą pracodawcy. Dla firm to informacja, iż należy inwestować w rozwój pracowników z potencjałem.

00

Podchodząc ambitnie do rozwoju kariery zawodowej, warto zadbać o swój wizerunek jako wykwalifikowanego i godnego zaufania profesjonalisty. Może to pomóc już w trakcie procesu rekrutacji – bez względu na to, czy rozmowę prowadzi nasz potencjalny pracodawca czy firma rekrutacyjna.

00

Ogłoszenie o pracę to pierwszy element zakomunikowania potrzeby rekrutacyjnej rynkowi pracy i potencjalnym kandydatom. Od niego zależy szybkość i sprawność prowadzonych działań, a nawet powodzenie procesu. Ogromne znaczenie ma to, w jaki sposób firma przedstawi swoje oczekiwania.

00

Szukasz nowej pracy? Wyszukaj idealną ofertę lub skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów.

Jeśli chcą Państwo zlecić Hays rekrutację bądź realizację usług HR, prosimy o wypełnienie formularza. Po jego przesłaniu skontaktujemy się z Państwem w celu omówienia możliwości naszej współpracy.  

Hays ma biura w całej Polsce. Skontaktuj się z nami, aby omówić swoje potrzeby w zakresie zatrudnienia.