Blogi

Zmiana pracy to dobry moment, aby przy okazji nowego zakresu obowiązków i wyzwań, zadbać również o swoje zarobki. Rozmowa na temat oczekiwań finansowych i poziomu wynagrodzenia jest jednak jednym z trudniejszych etapów rozmowy rekrutacyjnej dla wielu kandydatów. Warto zatem wcześniej przemyśleć swoje oczekiwania i granice elastyczności w negocjacjach. Jak przygotować się do rozmowy o pieniądzach?

Największy entuzjazm w poszukiwaniu pracy towarzyszy kandydatom zaraz po podjęciu decyzji o zmianie zawodowej. Niestety zapał się wyczerpuje, jeśli na odpowiedź trzeba poczekać. W końcu jednak pojawiają się zaproszenia na rozmowy, a wraz z nimi entuzjazm i stres. Kluczowe staje się przygotowanie do rozmowy z rekruterem – nie tylko w związku z odpowiadaniem na pytania, ale również z ich zadawaniem.

Kiedy podczas rozmów rekrutacyjnych zadajemy kandydatom pytania o czynniki motywujące ich w pracy, jedną z najczęściej pojawiających się odpowiedzi jest komfort w realizacji powierzonych zadań i dobra atmosfera. Jednocześnie nie najlepsze relacje ze współpracownikami bardzo często stanowią powód rozważania zmiany miejsca zatrudnienia. Jak zatem tworzyć komfortową atmosferę, sprzyjającą współpracy?

Niezależnie od branży i specjalizacji pracodawcy podkreślają rosnące zapotrzebowanie na kompetencje miękkie kandydatów. Ich wartość i ich znaczenie są tym większe, że w dobie dynamicznych zmian dotykających rynek pracy, pozwalają profesjonalistom skutecznie działać i odnaleźć się w zmieniających się realiach. Jakie kompetencje miękkie będą niezbędne w przyszłości?

Rozwój branży ubezpieczeniowej związany z automatyzacją i poszerzaniem portfolio produktów, sprawia, że dla wielu profesjonalistów jest ona ciekawą ścieżką kariery. Czy warunkiem pracy w branży jest jednak ukończenie określonego kierunku studiów? Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie, gdyż jest to zależne od interesującego nas obszaru biznesowego i dotychczasowego doświadczenia.

Zdarza się, że po pewnym czasie spędzonym w jednej firmie zaczynamy odczuwać chęć zmierzenia się z nowymi wyzwaniami i rozwoju kompetencji poprzez uzyskanie awansu. O ile niektóre firmy posiadają przejrzystą politykę awansów, to w innych ocena, czy nadszedł odpowiedni moment na ubieganie się o wyższe stanowisko, nie należy do najłatwiejszych. Jak ocenić, czy nadszedł czas na staranie się o awans?

Zarządzanie czasem w pracy stanowi wyzwanie dla wielu pracowników. Zdarza się, że pomimo dobrych chęci, a nawet opracowania planu działań, na koniec dnia czy miesiąca, pewne ważne zadania pozostają niezrealizowane. To z kolei może skutkować nie tylko nadgodzinami, ale również stresem. Nie jest to sytuacja korzystna ani dla pracodawcy, ani dla pracownika. Jak odpowiednio planować czas pracy?

Zarówno osoby aktywnie poszukujące pracy, jak i specjaliści, którzy nie mają sprecyzowanych planów zawodowych, ale pozostają otwarci na nowe wyzwania, zadają sobie to samo pytanie patrząc na ciekawą ofertę pracy. Czy ta oferta jest dla mnie? Czy przesłać aplikację? Warto wówczas podjąć kilka prostych kroków, które przybliżą nas do znalezienia odpowiedzi. Sprawdź, nad czym należy się zastanowić.

Dobrze przygotowane CV jest wizytówką każdego kandydata. Odpowiednio opracowany życiorys stanowi przepustkę do kolejnych etapów rekrutacji i rozmów z potencjalnym pracodawcą. Mimo że dobrze zredagowany dokument, zawierający wszystkie kluczowe informacje, nie jest gwarancją otrzymania pracy, to CV z błędami może już na starcie wykluczyć kandydata z rekrutacji. Jakich błędów należy unikać?

Z ostatnich badań Hays Poland wynika, że nawet 80 proc. zatrudnionych rozważa zmianę pracy. Każdy poszukuje pracodawcy, który pozwoli osiągnąć indywidualne cele zawodowe, oraz zagwarantuje satysfakcjonujące warunki współpracy. Pracodawcy – bez względu na branżę – starają się sprostać oczekiwaniom kandydatów. Czy zatem sektor nowoczesnych usług dla biznesu jest w stanie zaoferować coś więcej?

Coraz więcej pracodawców oferuje swoim pracownikom home office, czyli pracę z domu. Dla zatrudnionych możliwość częściowo zdalnego wykonywania obowiązków zawodowych stanowi jeden z najbardziej pożądanych benefitów. Jest to rozwiązanie, o którym dyskutuje się coraz częściej, przy czym wiele mówi się zarówno o jego zaletach, jaki i obawach związanych z wpływem częstej pracy zdalnej na efektywność.

Obok ambitnych planów rozwoju firm, rosną ich wyzwania w rekrutacji. Coraz większy odsetek organizacji mierzy się z trudnościami w pozyskiwaniu pracowników. Główną przyczyną jest niedobór kandydatów - dopasowanych zarówno pod względem osobowościowym, jak i wobec określonych wymagań. W jaki sposób pracodawcy mogą kształtować wrażenia kandydatów, aby zwiększyć szansę na sukces w rekrutacji.

Na wybór nowego pracodawcy składa się wiele elementów – wynagrodzenie, zakres zadań, możliwości rozwoju, lokalizacja, ale też kultura organizacyjna i dostępne benefity. Wśród tych ostatnich coraz popularniejsze stają się świadczenia, które oznaczają dla pracownika dodatkowy czas wolny i ułatwiają zachować równowagę między pracą a życiem zawodowym. Czy czas jest zatem wartościowym benefitem?

Rozmowy rekrutacyjne bywają stresujące. Po spotkaniu z potencjalnym pracodawcą nachodzą nas różne refleksje i nie zawsze spójne wnioski. By uporządkować emocje i przemyślenia, warto podjąć próbę oceny całego doświadczenia – zarówno tego, jak wypadliśmy na rozmowie, jak również wrażenia które wywarła na nas firma. Dobrym pomysłem jest zadanie sobie 3 pytań i przemyślenie odpowiedzi na każde z nich.

Okres próbny w nowej pracy bywa stresującym czasem. Z jednej strony pracownik obawia się, czy nowe miejsce zatrudnienia okaże się atrakcyjne, z drugiej zaś – jest niepewny, jak pracodawca oceni efekty jego pracy. Okres próbny jest jednak korzystny dla obu stron. Jak dobrze go wykorzystać?

Odnalezienie się na rynku pracy po przerwie związanej z narodzinami dziecka jest dużym wyzwaniem. Przez dłuższy czas pozostajemy bowiem „wykluczeni” z biznesu. Powrót do obowiązków zawodowych wiąże się więc ze stresem i niepewnością. Co zrobić, aby uczynić go pozytywnym doświadczeniem?

Obecnie pracodawcy nie skupiają się wyłącznie na umiejętnościach technicznych kandydatów. Stało się niemalże standardem, że w ogłoszeniach o pracę wśród oczekiwań pojawiają się kompetencje miękkie. Czy w branży IT kompetencje miękkie są równie istotne, co w innych profesjach?

Decyzja o poszukiwaniu nowej pracy nie jest łatwa i najczęściej zapada w szczególnie trudnym momencie, np. po odmowie podwyżki. Wysyłamy więc CV do potencjalnych pracodawców, a zaproszenia do udziału w rekrutacjach szybko się pojawiają. Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Jak wynika z badań trendów, jednym z głównych powodów zmiany miejsca zatrudnienia jest chęć uzyskania większego wynagrodzenia. Jednak dla niektórych zmiana pracy wydaje się być łatwiejsza niż otrzymanie podwyżki w obecnym miejscu zatrudnienia. Kiedy i jak rozmawiać o podwyżce?

Feedback jest nieodzownym elementem skutecznej rekrutacji. Jednak oceniany jest nie tylko kandydat, ale i pracodawca. Dlaczego firmy powinny być otwarte na informacje zwrotne od kandydatów, zwłaszcza gdy złe doświadczenia rekrutacyjne są powodem odrzucenia oferty pracy?

Job search

Szukaj pracy

Szukasz nowej pracy? Wyszukaj idealną ofertę lub skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów.

Register a job

Zleć rekrutację

Jeśli chcą Państwo zlecić Hays rekrutację bądź realizację usług HR, prosimy o wypełnienie formularza. Po jego przesłaniu skontaktujemy się z Państwem w celu omówienia możliwości naszej współpracy.  

Contact us

Nasze biura

Hays ma biura w całej Polsce. Skontaktuj się z nami, aby omówić swoje potrzeby w zakresie zatrudnienia.

Zapisz się na bloga

Ustaw powiadomienie o nowych wpisach

 

Niniejszym oświadczam, że przeczytałem i akceptuję Regulamin. Wypełniając powyższy formularz, poświadczam, że przeczytałem i zrozumiałem zapisy Polityki Prywatności.