Wpisy oznaczone tagiem relacje i komunikacja .
W życiu zawodowym wielu osób przychodzi moment, w którym czują, że potrzebują zmiany. Przyczyn chęci odejścia z firmy może być wiele: nieatrakcyjne wynagrodzenie, brak możliwości rozwoju, niedopasowanie do kultury organizacyjnej firmy. Jednak niezależnie od powodu, warto jest dobrze przemyśleć tę kwestię i odpowiednio przygotować się do rozmowy na ten temat z przełożonym. Jak zakomunikować...
Komunikacja wewnętrzna jest kwestią coraz częściej poruszaną przez pracodawców oraz specjalistów ds. HR. Temat ten stał się szczególnie kluczowy na przestrzeni ostatnich lat, które dla większości firm upłynęły pod znakiem pracy zdalnej i hybrydowej. Wówczas wiele organizacji było zmuszonych w krótkim czasie uruchomić właściwe kanały do komunikacji on-line z oraz pomiędzy zatrudnionymi. Obecnie...
Szczera i regularna komunikacja jest podstawą budowania zaangażowania w miejscu pracy. Firmy realizują ten proces w różnorodny sposób – zarówno poprzez indywidualne rozmowy szefów z podwładnymi, jak i ogólne spotkania informacyjne dla wszystkich członków organizacji. Częstą praktyką jest także przeprowadzanie badań satysfakcji pracowników, które pozwalają na poznanie potrzeb oraz opinii...
Negocjacje są nieodłącznym elementem życia zawodowego. Dochodzi do nich zazwyczaj w przypadku rozmów rekrutacyjnych, spotkań z przełożonym czy klientami. Mogą dotyczyć wielu obszarów, m.in. wynagrodzenia, elastyczności pracy, umów lub podziału obowiązków. Ze względu na wielowymiarowość tego procesu, ważne jest rozwijanie umiejętności negocjacyjnych tak, aby móc z sukcesem realizować swoje cele....
Mikrozarządzanie (micromanagement) to styl zarządzania zespołem lub firmą, który zakłada bezpośrednie nadzorowanie wszystkiego i wszystkich. Osoba, która kieruje w ten sposób kontroluje nawet najprostsze czy rutynowe projekty. W większości przypadków takie przywództwo nie jest skuteczne. Z jednej strony ogranicza to przestrzeń pracowników do rozwoju i zmniejsza ich zaangażowanie. Z drugiej zaś,...
Świat pracy staje się coraz bardziej otwarty na różnorodność. Do firm dołączają osoby o pochodzeniu, wyznaniu czy wieku odmiennym od większości pracowników. Budowanie zróżnicowanych zespołów może jednak powodować trudności z wzajemnym zrozumieniem. Aby zachować inkluzywną postawę, warto zapobiegać nieświadomym uprzedzeniom. Jakie działania mogą podjąć menedżerowie, aby zapobiegać dyskryminacji...
Jednym z elementów, które tworzą firmę, jest kultura organizacyjna. Składają się na nią wewnętrzne praktyki, normy i wspólne wartości, którymi kierują się zatrudnieni w codziennej pracy. Kultura organizacyjna odgrywa niezwykle ważną rolę w procesie rekrutacji i retencji pracowników. Dobra kultura organizacyjna jest bardzo ważnym elementem w firmach. Ma pozytywny wpływ na zaangażowanie...
Zdarza się, że po rozpoczęciu pracy w firmie nowy pracownik ma poczucie, że nie panuje w niej taka atmosfera, jakiej się spodziewał. Choć czynników może być wiele, to problem często leży w kulturze organizacyjnej, która okazuje się niezgodna z preferencjami czy osobowością zatrudnionego. Jak ocenić, czy rzeczywiście nie pasujesz do nowej firmy, a jeśli tak – jak sobie z tym poradzić? Dobre...
Podstawą dobrej atmosfery oraz skutecznej współpracy jest szczera komunikacja. Jednym z jej elementów jest tzw. feedback, czyli opinie, ważne komunikaty i wskazówki dotyczące Twojej pracy. Odpowiednie przyjmowanie informacji zwrotnej od przełożonego jest niebywale ważne, ponieważ pomaga budować partnerskie relacje oparte na zaufaniu i pozytywnie wpływa na samorozwój. Jaką postawę przyjąć, aby...
Ważną umiejętnością, którą powinien posiadać każdy lider zespołu, jest delegowanie zadań. Jak się jednak okazuje, nie jest to praktyka, którą stosują wszyscy menedżerowie. Tymczasem jest to kluczowe, ponieważ sprzyja rozwojowi i produktywności wszystkich członków zespołu, a w tym – samego szefa. Pozwala również zwiększyć zaangażowanie pracowników i służy menedżerom w udoskonalaniu ich...
Wielu pracowników podejmuje decyzję o zmianie pracy bez uprzedniej rozmowy z menedżerem. Stąd też złożenie wypowiedzenia bywa dla firmy zaskoczeniem i powoduje niemałe zamieszanie. Aby w porę uniknąć odejścia wartościowego członka zespołu i ograniczyć potencjalny stres, każdy menedżer powinien potrafić rozpoznać kilka zachowań pracowników, które mogą sugerować zamiar opuszczenia firmy. Jak...
Jednym z etapów procesu rekrutacyjnego jest zdobycie referencji o kandydacie. To moment zestawienia zgromadzonych informacji o pracowniku z opinią na temat jego pracy, którą zazwyczaj wystawia poprzedni pracodawca. Taka metoda weryfikacji kandydatów jest popularna, choć nie jest praktykowana we wszystkich organizacjach. Dlaczego firmy chcą uzyskać referencje i jaki ma to wpływ na efekt procesu...
Jednym z najważniejszych elementów dla pracowników jest informacja zwrotna od przełożonego. Dzięki niej możliwe jest osiąganie lepszych wyników i efektywna współpraca z resztą zespołu. Aby udzielać konstruktywnego feedbacku, należy jednak wiedzieć, jak budować przekaz, aby był wartościowy dla pracowników. O czym powinien pamiętać szef zespołu, chcący skutecznie komunikować się z podwładnymi? ...
Zmieniający się świat, metody świadczenia pracy i transformacja modeli biznesowych firm sprawiają, że wielu pracowników żyje w biegu i pracuje ponad miarę. Zatrudnionym często trudno jest znaleźć równowagę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Tymczasem jest ona niezbędna do odczuwania satysfakcji i spokoju. Balans pomiędzy różnymi sferami życia pozwala utrzymać nie tylko dobre relacje z...
Dla wielu kandydatów, najtrudniejszym etapem poszukiwania pracy jest rozmowa rekrutacyjna. Spotkanie z rekruterem często wywołuje niemały stres i obawy. Warto poznać sposoby panowania nad emocjami, gdyż wówczas odpowiednie zaprezentowanie swojej kandydatury staje się znacznie łatwiejsze. Jak zapanować nad stresem i zadbać o pozytywne nastawienie przed spotkaniem w sprawie pracy? Rozmowa...
Nie ulega wątpliwości, że chęć robienia dobrego wrażenia na innych jest głęboko zakorzeniona w potrzebach społecznych. Co więcej, pragnienie bycia odebranym pozytywnie u wielu osób jest tak silne, że wywołuje również stres. W końcu, aby ocenić nowo poznaną osobę, często wystarczy kilkanaście sekund. Z obawami tego typu zmagają się m.in. osoby, które rozpoczynają nową pracę. Szansę na zrobienie...
Sytuacja na obecnym rynku pracy kształtuje się bardzo dynamicznie. Rosnący w siłę rynek kompetencji sprawił, że wielu specjalistów decyduje się na zmianę miejsca zatrudnienia. Jest to trudna sytuacja zarówno dla pracodawców, jak i pozostałych członków zespołu. Należy jednak zachować zimną krew i przyjąć rozsądną taktykę dalszego działania tak, aby zniwelować negatywne skutki odejścia. Jaką...
Okres wakacji jest czasem, w którym można zauważyć, że pracownicy dzielą się na dwie grupy. Część z nich skrupulatnie korzysta z urlopu, podczas gdy pozostali odczuwają dyskomfort na samą myśl opuszczenia biura na dłużej. Warto jednak pamiętać, że odpoczynek jest ważny i nie należy mieć w związku z nim poczucia winy. Jest to szczególnie ważne w kontekście menedżerów, którzy powinni zachęcać...
Zmiana sytuacji ekonomicznej, restrukturyzacja, spadek rentowości firmy – zdarza się, że z tych i innych powodów pracodawcy stają przed wyzwaniem rozstania z częścią pracowników. Są to okoliczności stresujące dla obu stron, zwłaszcza gdy znalezienie nowej pracy może zająć więcej czasu. Coraz więcej firm stawia na outplacement, czyli wsparcie zwalnianych pracowników w trudnym momencie kariery.
Stres jest nieodłącznym elementem rozmów rekrutacyjnych, odczuwanym przez wszystkich kandydatów. Dla rekruterów i pracodawców to podwójne wyzwanie – z jednej strony sami nie wiedzą jak wymagające będzie dla nich spotkanie, natomiast z drugiej czują, że ich rolą jest m.in. obniżenie stresu kandydata i doprowadzenie do sytuacji, w której rozmowa jest komfortowa, a atmosfera sprzyja zadawaniu pytań.
Wyświetlanie 1 - 20 z 29 rezultatów.
Szukasz nowej pracy? Wyszukaj idealną ofertę lub skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów.
Jeśli chcą Państwo zlecić Hays rekrutację bądź realizację usług HR, prosimy o wypełnienie formularza. Po jego przesłaniu skontaktujemy się z Państwem w celu omówienia możliwości naszej współpracy.
Hays ma biura w całej Polsce. Skontaktuj się z nami, aby omówić swoje potrzeby w zakresie zatrudnienia.