Blogi

Wpisy oznaczone tagiem relacje i komunikacja times .

Zasady dystansowania społecznego mające na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania się pandemii wymusiły przejście na pracę zdalną na niespotykaną dotychczas skalę wśród wykwalifikowanych specjalistów na całym świecie. Chociaż zostało to wprowadzone jako tymczasowe rozwiązanie, wielu pracowników docenia korzyści płynące z pracy w domu i pragnie zachować elastyczność po powrocie do normalności.

Zmiana sytuacji ekonomicznej, restrukturyzacja, spadek rentowości firmy – zdarza się, że z tych i innych powodów pracodawcy stają przed wyzwaniem rozstania z częścią pracowników. Są to okoliczności stresujące dla obu stron, zwłaszcza gdy znalezienie nowej pracy może zająć więcej czasu. Coraz więcej firm stawia na outplacement, czyli wsparcie zwalnianych pracowników w trudnym momencie kariery.

Stres jest nieodłącznym elementem rozmów rekrutacyjnych, odczuwanym przez wszystkich kandydatów. Dla rekruterów i pracodawców to podwójne wyzwanie – z jednej strony sami nie wiedzą jak wymagające będzie dla nich spotkanie, natomiast z drugiej czują, że ich rolą jest m.in. obniżenie stresu kandydata i doprowadzenie do sytuacji, w której rozmowa jest komfortowa, a atmosfera sprzyja zadawaniu pytań.

Mówiąc o różnorodności w miejscu pracy, zwykle na myśl przychodzą takie aspekty, jak wiek czy płeć pracowników. Rzadziej natomiast bierzemy pod uwagę indywidualne potrzeby, związane np. z osobowością. Mimo że w firmach coraz częściej poruszany jest wątek różnorodności, to zespoły nadal budowane są wokół wartości organizacji. Jak zatem pogodzić różnorodność ze wspólnymi wartościami?

O tym, jak ważny dla pracownika jest menedżer i jego sposób zarządzania, rekruterzy słyszą na wielu rozmowach rekrutacyjnych. Co to oznacza dla pracodawców i menedżerów? Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu, bo jakość relacji na linii przełożony-pracownik często decyduje o satysfakcji z życia zawodowego i potencjalnej chęci zmiany pracy przez zatrudnionych. Jak menedżerowie powinni dbać o relacje?

Kiedy podczas rozmów rekrutacyjnych zadajemy kandydatom pytania o czynniki motywujące ich w pracy, jedną z najczęściej pojawiających się odpowiedzi jest komfort w realizacji powierzonych zadań i dobra atmosfera. Jednocześnie nie najlepsze relacje ze współpracownikami bardzo często stanowią powód rozważania zmiany miejsca zatrudnienia. Jak zatem tworzyć komfortową atmosferę, sprzyjającą współpracy?

Niezależnie od branży i specjalizacji pracodawcy podkreślają rosnące zapotrzebowanie na kompetencje miękkie kandydatów. Ich wartość i ich znaczenie są tym większe, że w dobie dynamicznych zmian dotykających rynek pracy, pozwalają profesjonalistom skutecznie działać i odnaleźć się w zmieniających się realiach. Jakie kompetencje miękkie będą niezbędne w przyszłości?

Żyjemy w dobie czarnych łabędzi – nieprzewidywalnych zdarzeń, których wpływ na rzeczywistość jest ogromny. Sytuacji nieoczekiwanych, często naszym zdaniem mało prawdopodobnych, ale o znaczących konsekwencjach. Żyjemy też w erze VUCA – środowisku biznesowym, które charakteryzuje się m.in. niepewnością oraz brakiem jednoznaczności. To wszystko wpływa na firmy oraz ich pracowników.

Feedback jest nieodzownym elementem skutecznej rekrutacji. Jednak oceniany jest nie tylko kandydat, ale i pracodawca. Dlaczego firmy powinny być otwarte na informacje zwrotne od kandydatów, zwłaszcza gdy złe doświadczenia rekrutacyjne są powodem odrzucenia oferty pracy?

Istnieje wiele form budowania marki pracodawcy na rynku, poprzez które pracodawca może wdrażać swoją strategię komunikacji z kandydatami. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie kandydatów i zaprezentowanie się jako wartościowy pracodawca, jest dobrze przeprowadzony proces rekrutacji.

Pracodawcy bardzo często zastanawiają się nad uniwersalnym rozwiązaniem, które pozwoli odpowiedzieć na potrzeby kandydatów, a jednocześnie zabezpieczy potrzeby organizacji. Mimo że zasady skutecznej rekrutacji są powszechnie znane, to firmom i tak zdarzają się błędy. Jak ich unikać?

Pytanie o niepowodzenia zawodowe jest integralną częścią każdej rozmowy rekrutacyjnej. Niewłaściwe ujęcie zagadnienia może nas zdyskredytować w oczach rozmówcy, a dobrze przygotowana i spójna narracja – sprawić, że wyróżnimy się spośród innych kandydatów. Jak opowiadać o niepowodzeniach?

Wraz z upływem lat kariery zawodowej gromadzimy liczne – zarówno pozytywne, jak i negatywne – doświadczenia. Napotykamy na odmienne osobowości, trudne relacje oraz wiele sytuacji, których nie sposób było przewidzieć. Jak opisać wyzwania z zawodowej przeszłości podczas rekrutacji?

Pracodawcy mają dziś niemal nieograniczony dostęp do profili zawodowych potencjalnych pracowników, a osoby poszukujące pracy – do ofert zatrudnienia. Jest to zaletą, ale też potencjalnym wyzwaniem. Warto przemyśleć korzyści współpracy z rekruterem reprezentującym agencję rekrutacyjną.

Dobra współpraca w rosnącym stopniu warunkuje efektywność organizacji oraz osiąganie założonych celów. Na znaczeniu zyskuje współpraca w ramach jednego działu, ale również interdyscyplinarnych zespołów projektowych. Dlaczego warto rozwijać u pracowników umiejętność pracy w grupie?

Partnerskie relacje to podstawa efektywnej i długofalowej współpracy w świecie biznesu. Dotyczy to również środowiska rekrutacyjnego, gdzie dobre relacje są istotne nie tylko między pracodawcą a agencją rekrutacyjną, lecz także między kandydatem a rekruterem. Jak na tym skorzystać?

Brak satysfakcji z wynagrodzenia jest jednym z powodów determinujących decyzję o zmianie pracy. Przygotowując się do rozmowy warto więc rozważyć kwestie związane z wynagrodzeniem i przemyśleć negocjacje z przyszłym pracodawcą, a także argumenty przemawiające na naszą korzyść.

Firmy mierzą się z wyzwaniami rekrutacyjnymi i podwyższoną rotacją. Rozwiązania tego problemu wielu pracodawców upatruje w programach talentowych, pozwalających pracownikom pozyskać nowe kompetencje. Jedną z nich jest umiejętność budowania relacji. Jak wspierać pracowników w tym zakresie?

Podchodząc ambitnie do rozwoju kariery zawodowej, warto zadbać o swój wizerunek jako wykwalifikowanego i godnego zaufania profesjonalisty. Może to pomóc już w trakcie procesu rekrutacji – bez względu na to, czy rozmowę prowadzi nasz potencjalny pracodawca czy firma rekrutacyjna.

Choć staramy się być niezawodnymi pracownikami, to zdarzają się okresy mniejszej dyspozycyjności, np. spowodowane przewlekłą chorobą czy koniecznością opieki nad członkiem rodziny. Czy należy poinformować potencjalnego pracodawcę o trudnościach życia osobistego już podczas rekrutacji?

— Pozycji na stronie
Wyświetlanie 1 - 20 z 28 rezultatów.

Job search

Szukaj pracy

Szukasz nowej pracy? Wyszukaj idealną ofertę lub skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów.

Register a job

Zleć rekrutację

Jeśli chcą Państwo zlecić Hays rekrutację bądź realizację usług HR, prosimy o wypełnienie formularza. Po jego przesłaniu skontaktujemy się z Państwem w celu omówienia możliwości naszej współpracy.  

Contact us

Nasze biura

Hays ma biura w całej Polsce. Skontaktuj się z nami, aby omówić swoje potrzeby w zakresie zatrudnienia.