Blogi

RSS

Wpisy oznaczone tagiem relacje i komunikacja .

Komunikacja wewnętrzna jest kwestią coraz częściej poruszaną przez pracodawców oraz specjalistów ds. HR. Temat ten stał się szczególnie kluczowy na przestrzeni ostatnich lat, które dla większości firm upłynęły pod znakiem pracy zdalnej i hybrydowej. Wówczas wiele organizacji było zmuszonych w krótkim czasie uruchomić właściwe kanały do komunikacji on-line z oraz pomiędzy zatrudnionymi. Obecnie...

00

Szczera i regularna komunikacja jest podstawą budowania zaangażowania w miejscu pracy. Firmy realizują ten proces w różnorodny sposób – zarówno poprzez indywidualne rozmowy szefów z podwładnymi, jak i ogólne spotkania informacyjne dla wszystkich członków organizacji. Częstą praktyką jest także przeprowadzanie badań satysfakcji pracowników, które pozwalają na poznanie potrzeb oraz opinii...

00

Negocjacje są nieodłącznym elementem życia zawodowego. Dochodzi do nich zazwyczaj w przypadku rozmów rekrutacyjnych, spotkań z przełożonym czy klientami. Mogą dotyczyć wielu obszarów, m.in. wynagrodzenia, elastyczności pracy, umów lub podziału obowiązków. Ze względu na wielowymiarowość tego procesu, ważne jest rozwijanie umiejętności negocjacyjnych tak, aby móc z sukcesem realizować swoje cele....

00

Świat pracy staje się coraz bardziej otwarty na różnorodność. Do firm dołączają osoby o pochodzeniu, wyznaniu czy wieku odmiennym od większości pracowników. Budowanie zróżnicowanych zespołów może jednak powodować trudności z wzajemnym zrozumieniem. Aby zachować inkluzywną postawę, warto zapobiegać nieświadomym uprzedzeniom. Jakie działania mogą podjąć menedżerowie, aby zapobiegać dyskryminacji...

00

Nie ulega wątpliwości, że świat pracy rozwija się bardzo dynamicznie. Co za tym idzie, wielu specjalistów odczuwa trudności w zachowaniu rozsądnego podejścia do pracy – pracują ponad miarę, a wygospodarowanie czasu na odpoczynek jest dla nich problematyczne. Tymczasem taki tryb życia może prowadzić do wypalenia zawodowego i problemów ze zdrowiem. Co mogą zrobić menedżerowie, aby wspomóc...

00

Jednym z elementów, które tworzą firmę, jest kultura organizacyjna. Składają się na nią wewnętrzne praktyki, normy i wspólne wartości, którymi kierują się zatrudnieni w codziennej pracy. Kultura organizacyjna odgrywa coraz ważniejszą rolę w procesie rekrutacji i retencji pracowników. Z kolei pracodawcy chętniej podejmują różnorodne działania, aby ją świadomie budować, pielęgnować i komunikować...

00

Obecnie, wielu pracowników deklaruje otwartość na zmianę miejsca zatrudnienia. Przyczyn może być wiele: nieatrakcyjne wynagrodzenie, brak możliwości rozwoju, niedopasowanie do kultury organizacyjnej firmy. Jednak niezależnie od powodu, warto jest dobrze przemyśleć tę kwestię i odpowiednio przygotować się do rozmowy na ten temat z przełożonym. Jak zatem zakomunikować swoją chęć odejścia z...

00

Zdarza się, że po rozpoczęciu pracy w firmie nowy pracownik ma poczucie, że nie panuje w niej taka atmosfera, jakiej się spodziewał. Choć czynników może być wiele, to problem często leży w kulturze organizacyjnej, która okazuje się niezgodna z preferencjami czy osobowością zatrudnionego. Jak ocenić, czy rzeczywiście nie pasujesz do nowej firmy, a jeśli tak – jak sobie z tym poradzić? Dobre...

00

Sytuacją, która może mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie firm, jest zwiększona rotacja pracowników. Odejścia i konieczność przeprowadzania rekrutacji niewątpliwie mogą powodować przestój w biznesie. Aby tego uniknąć, poza oferowaniem rynkowych warunków zatrudnienia, pracodawcy i menedżerowie powinni dbać o dobre samopoczucie pracowników i umożliwiać im stały rozwój w strukturach organizacji....

00

Podstawą dobrej atmosfery oraz skutecznej współpracy jest szczera komunikacja. Jednym z jej elementów jest tzw. feedback, czyli opinie, ważne komunikaty i wskazówki dotyczące Twojej pracy. Odpowiednie przyjmowanie informacji zwrotnej od przełożonego jest niebywale ważne, ponieważ pomaga budować partnerskie relacje oparte na zaufaniu i pozytywnie wpływa na samorozwój. Jaką postawę przyjąć, aby...

00

Pojęcie well-beingu jest coraz częściej poruszanym tematem w wielu organizacjach. Dbałość o dobre samopoczucie pracowników i komfortową atmosferę stanowi jeden z priorytetów dużej części pracodawców. Choć sprawa może wydawać się bardziej skomplikowana, jeśli zespół pracuje w modelu hybrydowym, to w rzeczywistości nie jest to aż tak trudne. Jak zatem zadbać o well-being członków swojego zespołu,...

00

Ważną umiejętnością, którą powinien posiadać każdy lider zespołu, jest delegowanie zadań. Jak się jednak okazuje, nie jest to praktyka, którą stosują wszyscy menedżerowie. Tymczasem jest to kluczowe, ponieważ sprzyja rozwojowi i produktywności wszystkich członków zespołu, a w tym – samego szefa. Pozwala również zwiększyć zaangażowanie pracowników i służy menedżerom w udoskonalaniu ich...

00

Wielu pracowników podejmuje decyzję o zmianie pracy bez uprzedniej rozmowy z menedżerem. Stąd też złożenie wypowiedzenia bywa dla firmy zaskoczeniem i powoduje niemałe zamieszanie. Aby w porę uniknąć odejścia wartościowego członka zespołu i ograniczyć potencjalny stres, każdy menedżer powinien potrafić rozpoznać kilka zachowań pracowników, które mogą sugerować zamiar opuszczenia firmy. Jak...

00

Jednym z etapów procesu rekrutacyjnego jest zdobycie referencji o kandydacie. To moment zestawienia zgromadzonych informacji o pracowniku z opinią na temat jego pracy, którą zazwyczaj wystawia poprzedni pracodawca. Taka metoda weryfikacji kandydatów jest popularna, choć nie jest praktykowana we wszystkich organizacjach. Dlaczego firmy chcą uzyskać referencje i jaki ma to wpływ na efekt procesu...

00

Jednym z najważniejszych elementów dla pracowników jest informacja zwrotna od przełożonego. Dzięki niej możliwe jest osiąganie lepszych wyników i efektywna współpraca z resztą zespołu. Aby udzielać konstruktywnego feedbacku, należy jednak wiedzieć, jak budować przekaz, aby był wartościowy dla pracowników. O czym powinien pamiętać szef zespołu, chcący skutecznie komunikować się z podwładnymi? ...

00

Zmieniający się świat, metody świadczenia pracy i transformacja modeli biznesowych firm sprawiają, że wielu pracowników żyje w biegu i pracuje ponad miarę. Zatrudnionym często trudno jest znaleźć równowagę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Tymczasem jest ona niezbędna do odczuwania satysfakcji i spokoju. Balans pomiędzy różnymi sferami życia pozwala utrzymać nie tylko dobre relacje z...

00

Dla wielu kandydatów, najtrudniejszym etapem poszukiwania pracy jest rozmowa rekrutacyjna. Spotkanie z rekruterem często wywołuje niemały stres i obawy. Warto poznać sposoby panowania nad emocjami, gdyż wówczas odpowiednie zaprezentowanie swojej kandydatury staje się znacznie łatwiejsze. Jak zapanować nad stresem i zadbać o pozytywne nastawienie przed spotkaniem w sprawie pracy? Rozmowa...

00

Nie ulega wątpliwości, że chęć robienia dobrego wrażenia na innych jest głęboko zakorzeniona w potrzebach społecznych. Co więcej, pragnienie bycia odebranym pozytywnie u wielu osób jest tak silne, że wywołuje również stres. W końcu, aby ocenić nowo poznaną osobę, często wystarczy kilkanaście sekund. Z obawami tego typu zmagają się m.in. osoby, które rozpoczynają nową pracę. Szansę na zrobienie...

00

W ostatnich latach popularną formą komunikacji w przestrzeni biznesowej stały się spotkania online. Obecnie są one nieodłączną częścią życia zawodowego pracowników. Jednak wraz ze wzmożoną częstotliwością odbywania rozmów wideo, zatrudnionym często trudno jest utrzymać zaangażowanie w trakcie ich trwania. Tymczasem jest to bardzo istotne, gdyż pomaga w efektywnej komunikacji i umożliwia sprawną...

00

Możliwość ciągłego rozwoju zawodowego stanowi dużą wartość dla pracowników. Wpływa to bowiem na efektywność i zwiększa satysfakcję z pracy. Jest to temat, który warto poruszać podczas rozmów z członkami swojego zespołu, aby zrozumieć ich potrzeby i pomóc w budowaniu ścieżki kariery. Nie zawsze jednak jest to łatwe. Zatem, w jaki sposób najlepiej omawiać tę kwestię z pracownikami? Dbanie o...

00

Wyświetlanie 1 - 20 z 52 rezultatów.

Szukaj pracy

Szukasz nowej pracy? Wyszukaj idealną ofertę lub skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów.

Register a job

Jeśli chcą Państwo zlecić Hays rekrutację bądź realizację usług HR, prosimy o wypełnienie formularza. Po jego przesłaniu skontaktujemy się z Państwem w celu omówienia możliwości naszej współpracy.  

Contact us

Hays ma biura w całej Polsce. Skontaktuj się z nami, aby omówić swoje potrzeby w zakresie zatrudnienia.