Blogi

RSS

Wpisy oznaczone tagiem relacje i komunikacja .

Sytuacja na obecnym rynku pracy kształtuje się bardzo dynamicznie. Rosnący w siłę rynek kompetencji sprawił, że wielu specjalistów decyduje się na zmianę miejsca zatrudnienia. Jest to trudna sytuacja zarówno dla pracodawców, jak i pozostałych członków zespołu. Należy jednak zachować zimną krew i przyjąć rozsądną taktykę dalszego działania tak, aby zniwelować negatywne skutki odejścia. Jaką...

00

Okres wakacji jest czasem, w którym można zauważyć, że pracownicy dzielą się na dwie grupy. Część z nich skrupulatnie korzysta z urlopu, podczas gdy pozostali odczuwają dyskomfort na samą myśl opuszczenia biura na dłużej. Warto jednak pamiętać, że odpoczynek jest ważny i nie należy mieć w związku z nim poczucia winy. Jest to szczególnie ważne w kontekście menedżerów, którzy powinni zachęcać...

00

Spowodowane pandemią zmiany w prowadzeniu firm i kierowaniu zespołami wywołały stres u wielu pracowników. Niepewność zatrudnienia i transformacje rynku pracy odbiły się na ich pewności siebie. Niektórzy profesjonaliści mają wątpliwości, czy nadal są równie wartościowi dla pracodawców, co przed pandemią. Jak w takiej sytuacji powinien postąpić menedżer? Choć w wielu przypadkach zmiana nastroju...

00

Niepokój związany z pandemią Covid-19 wystawił na próbę kondycję psychiczną pracowników. Długotrwałe podwyższenie poziomu stresu, w połączeniu z kontynuacją pracy zdalnej, może skutkować zaburzeniami samopoczucia zatrudnionych. Jak wynika z badania Hays Poland, pogorszenia stanu zdrowia psychicznego w wyniku pandemii doświadczył co trzeci pracownik. Mimo że firmy w ostatnim czasie zaczęły...

00

Zasady dystansowania społecznego mające na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania się pandemii wymusiły przejście na pracę zdalną na niespotykaną dotychczas skalę wśród wykwalifikowanych specjalistów na całym świecie. Chociaż zostało to wprowadzone jako tymczasowe rozwiązanie, wielu pracowników docenia korzyści płynące z pracy w domu i pragnie zachować elastyczność po powrocie do normalności.

00

Zmiana sytuacji ekonomicznej, restrukturyzacja, spadek rentowości firmy – zdarza się, że z tych i innych powodów pracodawcy stają przed wyzwaniem rozstania z częścią pracowników. Są to okoliczności stresujące dla obu stron, zwłaszcza gdy znalezienie nowej pracy może zająć więcej czasu. Coraz więcej firm stawia na outplacement, czyli wsparcie zwalnianych pracowników w trudnym momencie kariery.

00

Stres jest nieodłącznym elementem rozmów rekrutacyjnych, odczuwanym przez wszystkich kandydatów. Dla rekruterów i pracodawców to podwójne wyzwanie – z jednej strony sami nie wiedzą jak wymagające będzie dla nich spotkanie, natomiast z drugiej czują, że ich rolą jest m.in. obniżenie stresu kandydata i doprowadzenie do sytuacji, w której rozmowa jest komfortowa, a atmosfera sprzyja zadawaniu pytań.

00

Mówiąc o różnorodności w miejscu pracy, zwykle na myśl przychodzą takie aspekty, jak wiek czy płeć pracowników. Rzadziej natomiast bierzemy pod uwagę indywidualne potrzeby, związane np. z osobowością. Mimo że w firmach coraz częściej poruszany jest wątek różnorodności, to zespoły nadal budowane są wokół wartości organizacji. Jak zatem pogodzić różnorodność ze wspólnymi wartościami?

00

O tym, jak ważny dla pracownika jest menedżer i jego sposób zarządzania, rekruterzy słyszą na wielu rozmowach rekrutacyjnych. Co to oznacza dla pracodawców i menedżerów? Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu, bo jakość relacji na linii przełożony-pracownik często decyduje o satysfakcji z życia zawodowego i potencjalnej chęci zmiany pracy przez zatrudnionych. Jak menedżerowie powinni dbać o relacje?

00

Kiedy podczas rozmów rekrutacyjnych zadajemy kandydatom pytania o czynniki motywujące ich w pracy, jedną z najczęściej pojawiających się odpowiedzi jest komfort w realizacji powierzonych zadań i dobra atmosfera. Jednocześnie nie najlepsze relacje ze współpracownikami bardzo często stanowią powód rozważania zmiany miejsca zatrudnienia. Jak zatem tworzyć komfortową atmosferę, sprzyjającą współpracy?

00

Niezależnie od branży i specjalizacji pracodawcy podkreślają rosnące zapotrzebowanie na kompetencje miękkie kandydatów. Ich wartość i ich znaczenie są tym większe, że w dobie dynamicznych zmian dotykających rynek pracy, pozwalają profesjonalistom skutecznie działać i odnaleźć się w zmieniających się realiach. Jakie kompetencje miękkie będą niezbędne w przyszłości?

00

Żyjemy w dobie czarnych łabędzi – nieprzewidywalnych zdarzeń, których wpływ na rzeczywistość jest ogromny. Sytuacji nieoczekiwanych, często naszym zdaniem mało prawdopodobnych, ale o znaczących konsekwencjach. Żyjemy też w erze VUCA – środowisku biznesowym, które charakteryzuje się m.in. niepewnością oraz brakiem jednoznaczności. To wszystko wpływa na firmy oraz ich pracowników.

00

Feedback jest nieodzownym elementem skutecznej rekrutacji. Jednak oceniany jest nie tylko kandydat, ale i pracodawca. Dlaczego firmy powinny być otwarte na informacje zwrotne od kandydatów, zwłaszcza gdy złe doświadczenia rekrutacyjne są powodem odrzucenia oferty pracy?

00

Istnieje wiele form budowania marki pracodawcy na rynku, poprzez które pracodawca może wdrażać swoją strategię komunikacji z kandydatami. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie kandydatów i zaprezentowanie się jako wartościowy pracodawca, jest dobrze przeprowadzony proces rekrutacji.

00

Pracodawcy bardzo często zastanawiają się nad uniwersalnym rozwiązaniem, które pozwoli odpowiedzieć na potrzeby kandydatów, a jednocześnie zabezpieczy potrzeby organizacji. Mimo że zasady skutecznej rekrutacji są powszechnie znane, to firmom i tak zdarzają się błędy. Jak ich unikać?

00

Pytanie o niepowodzenia zawodowe jest integralną częścią każdej rozmowy rekrutacyjnej. Niewłaściwe ujęcie zagadnienia może nas zdyskredytować w oczach rozmówcy, a dobrze przygotowana i spójna narracja – sprawić, że wyróżnimy się spośród innych kandydatów. Jak opowiadać o niepowodzeniach?

00

Wraz z upływem lat kariery zawodowej gromadzimy liczne – zarówno pozytywne, jak i negatywne – doświadczenia. Napotykamy na odmienne osobowości, trudne relacje oraz wiele sytuacji, których nie sposób było przewidzieć. Jak opisać wyzwania z zawodowej przeszłości podczas rekrutacji?

00

Pracodawcy mają dziś niemal nieograniczony dostęp do profili zawodowych potencjalnych pracowników, a osoby poszukujące pracy – do ofert zatrudnienia. Jest to zaletą, ale też potencjalnym wyzwaniem. Warto przemyśleć korzyści współpracy z rekruterem reprezentującym agencję rekrutacyjną.

00

Dobra współpraca w rosnącym stopniu warunkuje efektywność organizacji oraz osiąganie założonych celów. Na znaczeniu zyskuje współpraca w ramach jednego działu, ale również interdyscyplinarnych zespołów projektowych. Dlaczego warto rozwijać u pracowników umiejętność pracy w grupie?

00

Partnerskie relacje to podstawa efektywnej i długofalowej współpracy w świecie biznesu. Dotyczy to również środowiska rekrutacyjnego, gdzie dobre relacje są istotne nie tylko między pracodawcą a agencją rekrutacyjną, lecz także między kandydatem a rekruterem. Jak na tym skorzystać?

00

Wyświetlanie 21 - 40 z 52 rezultatów.

Szukaj pracy

Szukasz nowej pracy? Wyszukaj idealną ofertę lub skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów.

Register a job

Jeśli chcą Państwo zlecić Hays rekrutację bądź realizację usług HR, prosimy o wypełnienie formularza. Po jego przesłaniu skontaktujemy się z Państwem w celu omówienia możliwości naszej współpracy.  

Contact us

Hays ma biura w całej Polsce. Skontaktuj się z nami, aby omówić swoje potrzeby w zakresie zatrudnienia.